c_300_250_16777215_10_images_entekhab.jpg

ترکمن سسی ،طاهر جانی :در آستانه اعلام اسامی کاندیداهای تایید صلاحیت شده ، اکثر کاندیداها به رغم پیگیری مستمر جلسات شان اصراری برای درج فعالیتشان در نشریات و فضای مجازی نشان نمی دهند زیرا از آن واهمه دارند که  انتشار فعالیت هایشان شامل تخلف انتخاباتی شده و یک شبه فضا را از دست بدهند.

بی شک تصمیمات گروه های اجماع بسته به اینکه چه کسی تایید صلاحیت می شود تعیین کننده خواهد بود و هستند کاندیداهایی که ملتمسانه دعا می کنند تا اصلی ترین ها با عدم احراز صلاحیت مواجه شوند.ایامی که ممکن است طی آن کبک بعضی درکمین نشسته ها خروس بخواند!
1- نظر سنجی تیم فعالان فضای غیرمجازی در آق قلا با کمترین سر و صدا و حاشیه ادامه دارد.مدتی است تعدادی عضو یک گروه 7 نفره از راه های ممکن مشغول انجام پرسش راجع به وضعیت کاندیداهای آن حوزه می باشند.سرپرست این گروه راجع به فعالیت شان در فضای غیر مجازی می گوید:انتخابات چیزی نیست که بتوان همه ی مسائل آن را در فضای مجازی دنبال کرد ؛ضمن آنکه حضور گسترده افراد ازهر طیف باعث انعکاس تعداد زیادی نظرات پراکنده و اتلاف وقت می شود.به عقیده ما با انجام یک نظر سنجی ساده و میدانی خیلی راحت تر می شود ازعقاید مردم مطلع شد.
2- یک عضو دیگر از این گروه فضای غیر مجازی درباره عملکرد تیم ماصلاحات توپاری گفت:تاثیر گذاری این گروه در شروع خوب بود اما در شرایطی که می بایست جلساتشان تقویت پیدا می کرد، بتدریج ضعیف شده است.الان در بندرترکمن و گنبد نشستهای منظمی در جریان می باشد ولی یاشولی های آق قلا هر از چند با فاصله زمانی یک نشست برگزار می کنند و این گونه نمی توان به نتیجه دلخواه دست یافت.
3- اعضای گروه غیرمجازی آق قلا که برعکس سایر گروها نمی خواهند نامشان در فضای مجازی منتشر شود مدعی آن هستند که برخی مطالب منتشر شده درباره کاندیداهای آن حوزه چندان به واقعیت نزدیک نمی باشد و بیشتر با اهداف تبلیغاتی نگارش می شوند.
4- یکی از سخنرانان نشست اجماع حوزه بندرترکمن که نخواست نامش منتشر شود با تایید انتشارشایعه  فعالیت های میدانی غیر همسو از سوی برخی اعضاء گفت:درج این شایعه که تلاش می شود اجماع به اهداف از پیش تعیین شده برسد اخیرا ازحالت محرمانه خارج شده و به صحبت روزمعدودی فعالان تبدیل شده است لذا بنده از طریق تریبون شما هشدار می دهم چنانچه این شایعات حتی اگر اندکی هم به واقعیت نزدیک باشد و احساس شود دارد بسوی آن پیش می رود بنده به شخصه اطلاع رسانی و اقدام لازم را خواهم کرد.همچنین اگردوست کاندیدایی وجود داشته باشد که فکر می کند اجماع از قبل به نفع وی تصمیم گیری خواهد کرد اطمینان می دهم چنین چیزی نخواهد شد.
5- فعالان از برگزاری جلسه پنج شنبه شب روستای سیجوال به میزبانی منزل مرحوم آنه رجب حاجی واقع در جنب جاده اصلی خبر می دهند.با توجه به پیش بینی استقبال مردم از نسشت دهم اجماع،منزل یاد شده و فضای آن می تواند محل مناسبی جهت هم اندیشی اعضاء باشد.
6- این هفته کاکاجان قورلی زاده درقزاق محله بندر جلسه خانگی گذاشته و پیرامون مسئله طرح میگو،مشکلات داخلی بندر و اسکله و معضل بیکاری صحبت کرد.گفته شده که انتظار می رفت وی درباره نشست های اجماع هم نظربدهد ولی نامبرده به این قضیه نپرداخت تا برخی مسائل درباره قورلی زاده همچنان در حاله ای از ابهام باقی بماند.
7- علی رغم اظهارات اخیر ولی پور مبنی بر حمایتش از تمامی کاندیداهای ترکمن،نظریه پردازان     می گویند وی و تشکیلاتش کماکان حمایت همه جانبه از قورلی زاده را دردستورکارخود دنبال می کنند و پرسش اینجاست که در صورت به اجماع نرسیدن گروه اجماع بر روی قورلی زاده عکس العمل ولی پور و تیم همراهش چه خواهد بود.
8-  بنابرشنیده های موثق لیدرهای بومی تیم سعید اسکندریان با چند فعال انتخاباتی سیمین شهر که در گذشنه با نظری مهرهمکاری داشتند وارد مذاکره شده و موافقت کامل آنها را برای فعالیت به نفع وی بدست آورده اند.قرار است بزودی جلسه هم اندیشی مهمی با زیر مجموعه های آن فعالان ترتیب داده شود.اسکندریان بزودی متن گفتگویش را درقالب انجام مصاحبه منتشر خواهد ساخت.
9- جباریارعلی بعنوان مجری برنامه های سخنرانی آنه محمد گل فعالیت می کند.وی قبلا در برنامه های سخنرانی یحیی چوگان و فرهاد توماج نیز دیده شده بود.به گفته یکی از نزدیکان آنه گل وی پس ازاعلام صلاحیت ها هم با این کاندیدا ادامه همکاری خواهد داشت.آنه گل در روستاهای دهنه و خواجه نفس جلسه گذاشت و امشب در گمیشان نشست دارد.
10- کاندیداهای صاحب نام بندرگزی از جمله حجازی-ربانی-ریاحی و به اضافه 7 نفر دیگر جزو رقیبان مدعی نظری مهرنماینده فعلی مجلس بشمار می روند و شنیده می شود اوضاع فعالیت های انتخاباتی وی نسبت به دوره های گذشته تنزل زیادی پیدا کرده است.در بندرترکمن هم رئیس ستاد نامبرده و دوستانش کاملا درحالت غیر فعال بسر می برند وکمترین نشانه ای ازساماندهی آنها به چشم نمی خورد.
11- گنبدی ها در ادامه برگزاری نشست های پربارشان شب گذشته بیستم دی ماه به میزبانی صالح نیک وایی واقع در کاخ غربی روبروی مسجد طلابی و این بار با مجری گری عبدالقهارصوفی راد و خوش آمد گویی حاج کریم آهنگری ترتیب جلسه دادند.
12- در جلسه مذکور که به لحاظ چینش سخنران ها متفاوت تر ازنشست های حوزه غرب می باشد رحیم انگیزه عضو دور اول شورای شهر(یکی از 7 نفرگروه ائتلافی)با اشاره به اهمیت وحدت در میان گروه ها گفت:مطمئنا همه کاندیداهای حوزه گنبد برای ما به یک اندازه عزیز و محترم می باشند .
13- حکیم گلدی زاده عضو دو دوره شورای شهر نیز در جایگاه سخنرانی نشست یاشولی های گنبد قرار گرفت و خطاب به حاضران ازجمهوریت و اسلامیت بعنوان بهترین فرصت برای فرستادن نماینده شایسته به مجلس یاد کرد.
14- خبرها حاکیست حکیم گلدی زاده و نور قلی نیاری بعنوان سخنگوی یاشولی های گنبد معرفی شدند.همچنین مقررشد بخاطر پراکندگی روستاها کمیته شهری یاشولی ها به مدیریت کاکا لاچین امور روستاهای چسبیده به شهر از جمله گدم آباد-آق قایه-ارمی آباد-یوسف آباد-نورآباد-نورحان آباد-پلی حاجی-حاجی لر قلعه و قلندرآباد بالا وپایین را برعهده بگیرد.
15 –اعضای اصلی کمیته بانوان یاشولی های گنبد هم مشخص شد و بر آن اساس خانم عایشه محمدی،خانم نوربخش وخانم تجا کارهای مربوط به آن کمیته را مدیریت می کنند.
16- بر اساس شنیده های ما عبدالغفور امان زاده در ادامه نشست های خود با ترکمنهای ساکن گرگان عصر امروز دوشنبه نشستی با جمعی از بانوان ترکمن ساکن گرگان برگزار کرد .در این نشست که در محله گرگانجدید برگزار شد تعداد قابل توجهی از بانوان ترکمن حضور داشتند .
 
 


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر