c_300_250_16777215_10_images_entekhabat7.jpg

ترکمن سسی: شرایط حوزه انتخابیه استان و رقابت دو کاندید از دو جریان سیاسی متفاوت فضای پرنشاطی را در منطقه ایجاد کرده است .

در این زمینه در روزهای اخیر فعالیت ستاد های انتخاباتی هر دو کاندید تقویت شده و نشست های خانگی آنها نیز افزوده شده است .مساله مهم در رابطه با این انتخابات زاویه خاص نگاه تحلیلی است که در آنها به شرایط  کاندیداها پرداخته می شود. بررسی دقیق رگه های مورد بحث در تحلیل های منتشر شده از فعالان ترکمن در این حوزه انتخابیه این است که غالب آنها کار انتخابات را تمام شده و رامین نورقلی پور را برنده انتخابات  پیش رو می دانند.براساس همین نگرش نیز برخی از افراد از همین الان در پر قو خوابیده اند .
مساله مهمی که در تحلیل واقعی از شرایط حوزه انتخابیه غرب استان باید مد نظر همه فعالان قرار گیرد تحولات رخ داده در هر دو ستاد رقیب در هفته های اخیر است.در این زمینه  در روزهای گذشته برخی از هواداران رامین نورقلی پور با اشاره به اعلام  حمایت برخی از چهره های جدید ترکمن  از وی،  تاکید می کنند که منطقه در جهت حمایت از ایشان یکدست شده است .
واقعیت فضای منطقه این است که بعد از برگزاری مرحله نخست انتخابات و اعلام نتایج برخی از چهره های شاخص ترکمن که در مرحله نخست از کاندیداهای دیگر حمایت کرده بودند، به صف حامیان رامین نورقلی پور پیوستند.افرادی مثل دکتر ایری ،یحیی چوگان ،مجید فیروزی ،دکتر مفیدی ، کمال یارعلی و ...از جمله افرادی هستند که در هفته های اخیر از نورقلی پور اعلام حمایت کرده اند .
در نقطه مقابل رحمت جلالی هم در روزهای گذشته بیکار نبوده است .اگر واقعیت بالا راقبول داریم باید این واقعیت را هم قبول داشته باشیم که گستره و شدت فعالیت های رحمت جلالی در مناطق ترکمن نشین گمیشان و بندر ترکمن در هفته های اخیر رشد چشمگیری داشته است .برخی اعتقاد دارند علت این رشد چشمگیر نشات گرفته از این اصل است که تیم انتخاباتی نورقلی پور به اشتباه رای مناطق ترکمن نشین را انحصارا در اختیار وی دانسته و هیچ گونه نگرانی در این زمینه ندارد .بنابراین عرصه را به رقیب توانمند خود واگذار کرده است .نگاهی که در صورت عدم اصلاح ممکن است نتایج حیرت آوری را در روز دهم اردیبهشت ماه عاید فعالان منطقه نماید .
مساله مهم دیگر در رابطه با فضای انتخاباتی منطقه عدم رعایت اخلاق انتخاباتی از طرف برخی از فعالان فضای مجازی است .متاسفانه بخش مهم این بداخلاقی ها از طرف فعالان خودی انجام می گردد.توهین به شخصیت و دیدگاه های کاندیدای مقابل ،معرفی یک چهره مخوف از رقیب،توهین به هواداران رقیب و دادن نسبت هایی مثل متحجر و تندرو  به آنها از جمله مواردی است در روزهای اخیر به کرات در فضای مجازی مشاهده شده است .
این رفتارها شایسته ما نیست .هر دو بزرگواری که در حوزه انتخابیه غرب استان برای راهیابی به مجلس دهم در حال فعالیت هستند دغدغه منطقه و توسعه آن را دارند و قطعا دارای ظرفیت های مثبتی برای رسیدن به این مهم هستند.بر این اساس باید نگاه ما این باشد که هم نورقلی پور هم جلالی جزو سرمایه های انسانی غرب گلستان هستند و نسبت به توسعه این منطقه تعصب دارند .اگر این نگاه در بین همه ما نهادینه گردد در فرایند رقابت های انتخاباتی با تبلیغ کاندید مد نظر خود به مسیر توهین و تخطئه شخصیتی افراد وارد نخواهیم شد .

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر