c_300_250_16777215_10_images_63317.jpg

ترکمن سسی-آتا گوگلان:بالاخره انتخابات پیچیده ی شورای شهر گنبد به پایان رسید و با شمارش آرای ریخته شده به صندوق ها مشخص گردید که کاندیداهای یاشولی ها در نهایت توانستند به پیروزی حداقلی در این کارزار دست یابند.

تحلیل آرای هر یک از منتخبان ترکمن در این دوره حکایت از این دارد که نامزدان مورد حمایت یاشولی ها در این دوره از انتخابات با ریزش قابل ملاحظه ای مواجه گردیده اند و در مقایسه با دوره ی پیش تنها توانستند فقط60% آرای دور قبل خود را تکرار کنند.وچهار نامزد راه یافته ی این گروه به شورا به طور متوسط 7000 رای کمتر از دورقبل را از آن خود سازند.

 

 به علل این مسئله و نیز تبعات بعدی آن،انشاالله در نوشته های بعدی پرداخته خواهد شد لکن آنچه که مشخص است این است که این  پیروزی یک پیروزی بسیار شکننده و این اکثریت یک اکثریت غیر کار آمد به نظر می رسد و اقلیت قوی غیر ترکمنها در آن پتانسیل آن را دارند که چه در بحث انتخاب شهردار و چه در بحث رئیس شورا و چه دربحث طرح ها و پروژه های شهری و مالی و پرسنلی با پشتگرمی به حمایت نهاد های انتصابی به راحتی بتوانند اکثریت را بامشکل،بن بست یا حتی شکست روبرو سازند.

 

لذا می طلبد حال که انتخابات به پایان رسیده است کاندیداهای شکست خورده قاعده ی بازی را رعایت نموده با حضور در ستاد یاشولی ها ضمن پذیرش نتیجه انتخابات به گزینش مردم احترام بگذارند وبا اعلام حمایت از کاندیداهای پیروز،از اموری که سبب تضعیف جایگاه قانونی این عزیزان خواهد شد به شدت بپرهیزند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر