c_300_250_16777215_10_images_72499.jpg


ترکمن سسی - یادداشت مدیر : انتخاب متاثر از نگرش قومی مذهبی ضعف های بسیاری دارد. میدان داری برخی کاسبان انتخاباتی و سو استفاده از احساسات پاک قومی ،انتخاب افرادي وامدار گروه های فعال انتخاباتی با شعار تعصب قومی، ایجاد مرزبندی های نامطلوب ، به حاشیه رفتن نخبگان توانمند و انتخاب افرادی فاقد کارآمدی کافی که خود باعث توسعه نیافتگی منطقه ای است.

نگرش فراقومي در انتخابات و انتخاب بر مبنای شایسته سالاری ، تخصص ، تعهد ، برنامه و ایده محور ایده آلی است مورد اتفاق همگان ولی در فرهنگ انتخاباتی امروز زمینه های تحقق آن مهیا نیست و هنوز با آن ایده آل فاصله داریم و برای فراهم شدن زمینه های انتخاب های فراقومیتی نیازمند زمان هستیم.

مسلما احساس تبعیض از جنبه های اجتماعی یکی از محرک های جدی تقویت نگرش قومی و مذهبی در انتخابات است و توجه مسولین امر به مطالبات اقوام و حقوق همه شهروندان در زمینه توزیع فرصت های برابر امکانات منطقه ای، اجتماعی، شغلی، انتصاباتی در چارچوب ظرفیت های قانونی به طوری که احساس تبعیض پیش گفته را از بین برده و اعتماد آنان را جلب نماید می تواند در مهیا شدن این شرایط کمک نماید، برعکس مغفول ماندن این مطالبات راه را برای رسیدن به خواسته های مطلوب در این عرصه ناممکن می سازد.

به دلیل در هم تنیدگی مقوله های فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی این شرایط می تواند معلول کاستی های عنوان شده باشد و از طرفی نمی توان به این موضوع نگاه جداگانه ای داشت و باید در گذر زمان و با ارتقای فرهنگ انتخاباتی جامعه و رفع این کاستی ها برای تغییر نگرش های نامطلوب در انتخابات امیدوار بود.

لذا ضرورت ارتقای تدریجی این شرایط و مهیا شدن زمینه های نقش آفرینی نگرش فراقومیتی در انتخابات محسوس است تا در منطقه ای که به عنوان الگوی وحدت در عین تنوع قومی شناخته می شود ضمن محدود کردن دایره عمل کاسبان انتخاباتی با مشارکت فعال و آگاهانه شهروندان انتخاب های کارآمد و تاثیر گذار و بدور از تعصبات قومی و در خدمت مردم حوزه انتخابیه و جریان توسعه منطقه ای داشته باشیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر