c_300_250_16777215_10_images_77350.jpg

 

ترکمن سسی – ضرورت توجه به زیرساخت های عمرانی در مرز اینچه برون و پیگیری ترانزیت جاده ای موضوعی است که از نگاه کاربران فضای مجازی منطقه نیز پنهان نمانده است.


کانال خبری آرتا نیوز در یادداشتی با همین موضوع نوشته است: بیش از یک سال است به خاطر کرونا دولت ترکمنستان از ورود کامیونهای ایرانی از مرز اینچه برون به کشورشان ممانعت می کنند  و عملا از این مرز هیچ گونه تردد خود رویی صورت نمی پذیرد و صادرات تنها با قطار امکان پذیر است.

اما در شرایطی که این روز ها مسئولان استان در مصادره تصویب منطقه ویژه اقتصادی به رقابت پرداخته اند ایستگاه بوژی راه اهن اینچه برون  جهت صادرات فاقد امکانات سخت افزاری بوده و نیازمند تسریع در اجرای پروژه های عمرانی این منطقه است. نبود جاده مناسب  جهت تردد کامیونها و پارکینگ  و امکانات رفاهی یکی از مشکلات اساسی ان است.

احداث محوطه دپوی کلینکر برای صادرات به کشورهای آسیای مرکزی، استقرار محوطه تخلیه و بارگیری از کامیون به واگن و بالعکس و استقرار شرکت های فورواردری و تخلیه و بارگیری برای تسهیل امور تاجران و بازرگانان از دیگر نیاز های  اصلی راه آهن اینچه برون  است.

صادرات با قطار  از نظر زمانی نسبت به کامیون بسیار وقت بر است و در مورد هزینه ان نیز  بازرگانان واقف هستند.

یکی از اولویت های اساسی که باید مسئولان استان گلستان و وزارت خارجه کشور مان در نظر داشته باشند رایزنی با دولت ترکمنستان جهت گشایش مرز و از سر گیری صادرات و ترانزیت کامیونی است.

وضعیتی که در اردیبهشت ۱۴۰۰  ایستگاه راه اهن اینچه برون قرار دارد به هیچ عنوان  تناسبی با  منطقه ویژه اقتصادی ندارد
غفلت در این زمینه می تواند تاثیر منفی در رشد و توسعه اقتصادی به همراه داشته باشد.

⭕️کانال خبری تحلیلی آرتا نیوز

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر