c_300_250_16777215_10_images_77389.jpg

 

ترکمن سسی : بلقیس کردبچه - تبرکشی !!چندی است خبرهای تاسف باری درباره تبرکشی و حمله به شهروندان توسط اشخاص متخاصم صورت می گیرد که متاسفانه این گونه اتفاقات  در فضای مجازی به شدت منتشر می شود و وجهه شهر گرگان را تخریب می کند.

 


 تبرکشی در گرگان تیتر شبکه های مجازی شده است چرا و به چه دلیل چنین اتفاقاتی باید رخ دهند ؟؟مگر به غیر این است که شمال و شهرهای شمالی ایران محل گشت و گذار مردم از نقاط مختلف ایران و توریستی است چرا فرهنگ سازی نمی شود مشکل از کجاست ؟؟
چرا باید تعدادی از شهروندان سلاح سرد و تبر را با خود حمل کنند تا با کوچکترین برخورد و نزاعی تراژدی وحشتناکی به وقوع بپیوندد؟!!!


طبق قانون هر کس به‌وسیله چاقو یا هر نوع اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت‌نمایی کند، یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از شش ماه تا ۲ سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و چنانچه محارب شناخته شود محکوم‌ به حد خواهد شد.


آیا این قوانین بازدارنده موجب کاهش خشونت در جامعه شده است؟!!وقت آن نشده است که فکری به حال وضعیت موجود جامعه ی خشمگین و پراز تنش کنیم ؟!!آموزش و فرهنگ سازی باید در بستر جامعه گسترش یابد آموزش ها باید از مدارس شروع شود تا فرزندانمان نحوه ی کنترل خشم را فرابگیرندو بجای خشونت و نزاع با یکدیگر مهربانی و عطوفت را جایگزین کنند یادبگیرند نیازی نیست سلاح سرد و تبر با خود حمل کنند نیازی نیست با کوچکترین برخوردی خشونت به خرج دهند بلکه با گفتگو و آرامش می شود به نتیجه بهتری دست یافت.


رسانه ها و تمامی ارگانهایی که به نحوه یی با مقوله فرهنگی در ارتباط هستند مسئول گسترش و آموزش و ارائه فرهنگ سازی به مردم می باشند. امید است با فرهنگ سازی و گسترش عطوفت در جامعه و خویشتن داری دیگر شاهد چنین رخدادهای ناگواری در شهرمان نباشیم تا مردم ایران گرگان را به دلیل خشونت عده ی معدودی از اوباش به خاطر نیاورند بلکه گرگان را با مناظر و طبیعت زیبایش و مردم مهمان نواز و بافرهنگش به یاد آورند.
به قلم : بلقیس کردبچه - سردبیر هفته نامه شهرت

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر