c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-26_12-43-35.jpg

ترکمن سسی - آئین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس غروب روز یکشنبه با حضور رئیس دانشگاه مذاهب کشور برگزار شد.



به گزارش رابط خبری دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان گلستان، آئین تودیع و معارفه سرپرست دانشگاه مذاهب اسلامی واحد گنبدکاووس با حضور دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب کشور، علمای تسنن و تشیع، مسئولین و دانشجویان دانشگاه مذاهب سلامی واحد گنبد کاووس در سالن وفاق دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان گلستان در گرگان برگزار شد.

دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب کشور در این آئین با اشاره به راه اندازی رشته های جدید در این دانشگاه گفت: 20 رشته تحصیلی جدید را به وزارت علوم پیشنهاد داده ایم که اگر تصویب شود گام مهمی درخصوص اهداف و برنامه های این دانشگاه بر خواهیم داشت.
وی افزود: ارتباطات، بانکداری، حقوق، فقه اتحاد، فقه خانواده، روانشناسی سبک اسلامی و همچنین تطبیق، آشنایی و تدریس قانون اساسی کشورهای اسلامی با کشورمان از جمله رشته های پیشنهادی به وزارت علوم است.
رئیس دانشگاه مذاهب کشور با بیان اینکه در بخش سخت افزاری دانشگاه، اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در بخش بین الملل دانشگاه مذاهب نیز جلسات متعددی برای جذب دانشجویان تقریبی خارجی برگزار شده است.
دکتر سید محمد حسینی با اشاره به اینکه سعی داریم دانشجویان بیشتری را جذب نماییم، گفت: در دانشگاه مذاهب دنبال بحث سیاسی نیستیم بلکه در بحث وحدت و اعتقادی تلاش داریم و کار می کنیم.
دکتر سید محمد حسینی با بیان اینکه، دانشجویان این دانشگاه با نگاه تقریبی فارغ التحصیل می شوند، گفت: اگر می خواهیم جهان اسلام همچنان با عزت، با شوکت و با عظمت باشد تنها راه آن وحدت و نگاه تقریبی و دست کشیدن از اختلاف است.
وی همچنین ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های نماینده ولی فقیه در گلستان، گفت: آیت الله نورمفیدی تعامل خوبی با همه اقشار، اقوام و مذاهب در استان دارد.


رئیس مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور : یکی از راه های وحدت، پذیرش علمی و احترام به عقاید یکدیگر است
حجت الاسلام دیلم مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان گلستان در ابتدای این آئین ضمن خیرمقدم و تبریک ماه مبارک رمضان گفت: امروز خداوند متعال را شاکریم و خوشحالیم که برای تفکر وحدت و انسجام تلاش و خدمت می کنیم، تفکری که برگرفته از سیره پیامبر گرامی اسلام، امام راحل و مقام معظم رهبری می باشد.
وی با بیان اینکه ندای آسمانی امام راحل و تقدیم هزاران شهید، درخت انقلاب و نظام مقدس کشورمان را تنومند کرده است، افزود: در استان گلستان هم وجود بیش از 500 شهید اهل سنت، آزاده و جانباز نشان از وفاداری اهل سنت به نظام و انقلاب است.
حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، یکی از راه های وحدت، پذیرش علمی و احترام به عقاید یکدیگر است، افزود: امروز طرح و برنامه های دشمن با گذشته متفاوت است و هر منطقه ای که نمونه و الگوی وحدت باشد، دشمن تمرکزش در آن منطقه بیشتر است.
وی تصریح کرد: امروز باید علما و نخبگان جامعه بیشتر از قبل هوشیار باشند و در برابر هجمه های اختلاف انگیز دشمنان ایستادگی و مقابله کنند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر: از اهداف اولیه و ضروری دانشگاه مذاهب ایجاد الفت و وحدت است
آخوند خوجملی امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز در این آیین گفت: از اهداف اولیه و ضروری دانشگاه مذاهب ایجاد الفت و وحدت است.
وی افزود: امروز به برکت نظام و به برکت وجود حضرت آیت الله نور مفیدی، استان گلستان الگوی وحدت در کشور است و همه در این استان در راستای وحدت و همدلی که از آرمان های امام راحل است، تلاش و کوشش می کنند.
وی با بیان اینکه دانشگاه مذاهب واحد گنبد کاووس در ابتدای فعالیت خود با 60 دانشجو کار خود را آغاز کرد، گفت: از اهداف بلند دانشگاه مذاهب تربیت متخصصین دینی و فارغ التحصیلان برای خارج از کشور و امت اسلامی می باشد.
آخوند خوجملی، برطرف کردن دغدغه معیشتی و آسان کردن ورود دانشجویان به دانشگاه را از موارد جذب بیشتر دانشجو در این دانشگاه بیان کرد و افزود: لازم است تفاهم نامه ای با حج و زیارت به امضا برسد تا فارغ التحصیلان این دانشگاه در روحانیون کاروان های حج و مسائل مربوط به آن در اولویت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین ترابی امام جمعه گنبد کاووس نیز در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر و تشکر و تبریک ماه مبارک رمضان گفت: تدوین سرفصل های درسی لازمه موفقیت این دانشگاه است و تلاش مضاعف برای تهیه متون خوب و قوی برای جهت دهی افکار و اهداف و برنامه های دانشگاه لازم است.

نماینده مردم شرق گلستان: در دانشگاه مذاهب ، حقیقت اسلام و حقیقت قرآن را به جهان اسلام آموزش دهیم
دکتر آریان پور نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: اتحاد و همدلی در استان رنگارنگ گلستان، نگارستان ایران آن چیزی است که ما در مجلس شورای اسلامی فریاد می زنیم.
وی با بیان اینکه، همدلی، وحدت و همفکری در استان گلستان حول محور نظام مقدس کشورمان می باشد، افزود: اختلاف سلیقه شاید وجود داشته باشد اما همدلی و یکدلی باید حول یک محور باشد و محور ما همان رسیدن به ریسمان الهی و وحدت و اتحاد است.
دکتر آریان پور گفت: امروز سران داعش و گروه های انحرافی فارغ التحصیل مدارس دینی هستند و هدف و مذهب آنها اخوت و برادری نیست، بلکه برادرکشی، جنگ و ایجاد اختلاف است.
وی با بیان اینکه، داعش و امثال آن افرادی هستند که در اعتقادات انحراف ایجاد کرده و آن را در ذهن جوانان القا می کنند تا جهان بشریت آسیب ببیند، گفت: باید با توسعه چنین مراکزی حقیقت اسلام و حقیقت قرآن را به جهان اسلام آموزش بدهیم تا باعث شوند در مقابل با ویروس های فکری و انحرافی، واکسینه شوند.

امام جمعه آق قلا : امروز راه نجات و پیروزی جهان اسلام وحدت است
آخوند رهبر امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز در این آئین با بیان اینکه پیام امام راحل در احیای مساله وحدت در ایام میلاد رسول اکرم (ص) با نامگذاری هفته وحدت بنیان نهاده شد، گفت: در ادامه راه امام راحل، مقام معظم رهبری نیز با عرفان و مقام معنوی خود برای احیای فرهنگ اسلامی و وحدتی تلاش فراوان دارند.
وی با اشاره به اینکه، هرجا که اختلاف و طغیان گری باشد اتحاد از بین می رود، گفت: فرهنگ رسول اکرم (ص) دعوت به وحدت بود و تمام اقوام را به وحدت و یکدلی دعوت می نمود و امروز نیز همانند پیامبر گرامی اسلام باید وحدت و همدلی خود را مستحکم تر کنیم.
آخوند رهبر تصریح کرد: امروز راه نجات و پیروزی جهان اسلام وحدت است و باید فرهنگ وحدت رسول الله را الگو قرار بدهیم.

حجت الاسلام طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گلستان نیز در این آئین از راه اندازی دفتر مذاهب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان خبر داد و گفت: تعامل و همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی گلستان و دانشگاه مذاهب اسلامی واحد گنبد کاووس برای پیشبرد اهداف لازم است.

حجت الاسلام عراقی سرپرست پیشین دانشگاه مذاهب اسلامی واحد گنبد کاووس نیز در این آئین گفت: همه اعمال و رفتار ما زیر ذره بین خداوند متعال قرار دارد و باید فرصت ها را غنیمت بشماریم و از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه، تلاش در دانشگاه نوپای مذاهب واحد گنبد کار آسانی نیست، افزود: همه کارها و اقدامات، اقدامات یک مجموعه بوده است و در این دانشگاه علاوه بر بعد فرهنگی و آموزشی، به بعد پژوهشی و عمرانی و همچنین در بحث جذب اساتید علمی و تقریبی و جذب دانشجویان نخبه نیز توجه جدی شده است.

دکتر بیارجمندی سرپرست جدید دانشگاه مذاهب اسلامی واحد گنبد کاووس نیز در این آئین گفت: دانشگاه پل ارتباطی همگرایی است و باید مبدا همه تحولات و مقدرات باشد.
وی با بیان اینکه، باید تقریب علمی و فرهنگ تقریبی را ایجاد کنیم، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرچمدار تقریب و مذاهب در جهان اسلام است که برای ایجاد تمدن نوین اسلامی فرهنگ تقریب را به وجود آورده است.
دکتر بیارجمندی افزود: تلاش برای ارتقای بحث نرم افزاری و سخت افزاری این دانشگاه به معنی ارتقای یک فرد و یا گروه نیست بلکه ارتقای تقریب علمی در دانشگاه است.

گفتنی است در خاتمه این آئین از زحمات ‌حجت الاسلام جلال عراقی تقدیر و قدردانی به عمل آمد و طی حکمی از سوی دکتر حسینی رئیس دانشگاه مذاهب کشور، دکتر حسن بیارجمندی به عنوان سرپرست جدید دانشگاه مذاهب اسلامی واحد گنبد کاووس معرفی شد.


گفتنی است این مراسم قبل از افطار یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 در سالن وفاق مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در گرگان برگزار شد.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-26_12-43-38.jpgc_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-26_12-43-31.jpgc_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-26_12-43-42.jpg

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر