c_300_250_16777215_10_images_77701.jpg


ترکمن سسی - ریس هیات مدیره شرکت تعاونی صنایع دستی و گردشگری آلتین چاغی ترکمن در پیامی اهداف آن شرکت را تبیین کرد.

قربان محمد شاه نظری ، ریس هیات مدیره شرکت تعاونی صنایع دستی و گردشگری آلتین چاغی ترکمن در پیامی که به پایگاه خبری ترکمن سسی ارسال کرده نوشته است:

دوستان و حامیان عزیز صنایع دستی ترکمن در سراسر ایران عزیز
هدف اصلی اشتغال در نظر شرکت تعاونی صنایع دستی و گردشگری آلتین چاغی ترکمن (عصرطلایی) با هدف اصلی اشتغال بر روی حفظ صنایع دستی ترکمن, سلامت جسم و روح و اقتصاد ( نان در سفره ) فعالیت می کند.

1-حفظ صنایع دستی ترکمن : احیا صنایع دستی در حال فراموشی با آموزش و تولید در کارگاه های آموزشی تولیدی صنایع دستی  آلتین چاغی در سرتاسر ترکمن صحرا ,استان گلستان

2-سلامت (جسم و روح ) : زمانی نه چندان دور هر خانه ترکمن یک کارخانه کوچک خانگی بود.مثلا : قالی و نمد فرش زمستانی اش بود, گلیم و پلاس فرش تابستانی اش بود , که مادران زحمتکش ما با دستان توانمند خود از صفرتا صدش را انجام میدادند.

لحاف, تشک , و بالشت مورد احتیاج خود از پشم و یا پنبه طبیعی تولید میکردند. ولی در زمان نه چندان دور ما را از اصل خود که تولید و حفظ سلامت خانواده بود ناخواسته یا خواسته به مصرف گرایی سوق داده شدیم.و قالی ,گلیم و پلاس صد در صد طبیعی پشم به فرش ماشینی شیمیایی و الیاف مصنوعی تبدیل شد ک معضلی بر سلامتی روحی و جسمی گردید .و نمد پشم خالص و دارای روح مادران مان به موکت  ، تشک و بالشت به پشم شیشه و لحاف به پتوی ماشینی و شیمیایی با الیاف مصنوعی تبدیل شد.

و اقتصاد پویای منطقه ای و داخلی به مصرف ماشینی و وارداتی گشت و ضعف بر اقتصاد و معیشت خانواده شد...

3-اقتصاد , معیشت (نان در سفره ) : بازگرداندن نصف جمعیت جامعه روستایی و شهری به چرخه اقتصاد تلاش مضاعفی را لازم دارد.تا بتوانیم به یک توسعه پایدار برسیم.

پتانسیل موجود به حرکت در آوردن به تقویت بنیه معیشت خانواده کمک خواهد رساند.و این سه هدف احیا و حفظ صنایع دستی , سلامت جسم روح و اقتصاد (نان در سفره ) معیشت پایدار برنامه کارگاه های آموزشی تولیدی صنایع دستی تحت حمایت شرکت تعاونی آلتین چاغی می باشد.

جا دارد از همه حامیان صنایع دستی برای پیشبرد این اهداف با ما همفکری , حمایتی , مشاوره ای خود را دریغ نفرمایند.

با کمال تشکر قربان محمد.شاه نظری رییس هیات مدیره شرکت تعاونی صنایع دستی و گردشگری آلتین چاغی ترکمن (عصرطلایی)

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر