c_300_250_16777215_10_images_77801.jpeg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس با اعلام ضرورت حفظ سلامت عمومی در زمان برگزاری جشن‌های عید قربان از مردم به‌خصوص جامعه اهل سنت گلستان خواست در ایام این عید، اصول بهداشتی ستاد مقابله با کرونا را برای حفظ سلامت عمومی خود، خانواده و جامعه به‌طور کامل رعایت کنند.

 


آخوند عبدالکریم جاور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عید سعید قربان به عنوان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی نزد مسلمانان به خصوص اهل سنت جایگاه ویژه‌ای دارد و انجام مناسک آن نیز مورد توجه و اهتمام است.
وی افزود: عید سعید قربان و مناسک و دید و بازدهای آن سال‌هاست که برگزار می‌شود و در آینده نیز برگزار خواهد شد اما نکته مهم توجه به سلامت عمومی است و انسان نباید کاری کند که سلامت خویش و جامعه را به خصوص در زمان شیوع ویروس کرونا به خطر بیندازد.
آخوند جاور با خطرناک دانستن ویروس کرونا تصریح کرد: هر روز هزاران نفر از افراد جامعه به این بیماری مبتلا می‌شوند و تعدای نیز جان خود را از دست می‌دهند بنابرین رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و ماسک زدن ضروری است.
امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس ادامه داد: بر همه افراد جامعه لازم است که به منظور حفظ سلامت خود و خانواده در آستانه عید سعید قربان، روز عید و چند روز پس از آن، خریدهای عید، برگزاری مراسم و مناسک عید قربان، جشن و عروسی و دید و بازدیدهای آن را محدود نمایند.
آخوند جاور ابراز امیدواری کرد که با همکاری مردم زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود تا دوباره همانند گذشته عید سعید قربان و مناسک آن را به نحو احسن برگزار گردد.


نماز عید قربان جامعه اهل سنت گنبدکاووس قبل از شیوع کرونا  
به گزارش ایرنا، عید سعید قربان نزد همه مسلمانان به خصوص اهل سنت جایگاه والایی دارد و در این میان جامعه اهل سنت کشور و استان گلستان از چند روز قبل به استقبال عید رفته و با خرید لباس، تهیه کیک و شیرینی، پهن کردن سفره پذیرایی از مهمان و اهتمام به قربانی کردن، این روز بزرگ را گرامی می‌دارند.
هم اکنون به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان، به جز گمیشان که در وضعیت نارنجی قرار دارد شیوع کرونا در دیگر شهرهای گلستان قرمز و در ۶ شهر گرگان، رامیان، کلاله، بندرگز، آزادشهر و مینودشت بحرانی است.
دیروز یکشنبه ۲۷ تیرماه نیز مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود که باوجود وضعیت قرمز شیوع کرونا در این شهرستان اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با این بیماری به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است.
فرهاد بدیعی افزوده بود که مردم نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها به عنوان سه اصل مهم مقابله با بیماری کرونا دچار روزمرگی شدند و در این شرایط هر روز بر آمار مبتلایان خانوادگی به کرونا در گنبدکاووس افزوده می‌شود.
به گفته وی، مردم گنبدکاووس با وجود اطلاع رسانی گسترده از طریق رسانه‌ها، کرونا را جدی نمی‌گیرند که تردد خانواده‌ها همراه با کودکان در خیابان‌ها برای خرید و همچنین حضور آنان در مراسم و عروسی‌ها یکی از نشانه‌های نگران کننده آن است.
بدیعی همچنین در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان از مردم گنبدکاووس خواسته بود که برای گذر از پیک پنجم کرونا همانند سابق رعایت اصول اولیه مقابله با این بیماری را جدی بگیرند و دید و بازدیدهای عید قربان را انجام نداده و یا به صورت  محدود برگزار کنند.
به گفته وی تا روز گذشته ۲۴۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گنبدکاووس بستری هستند که ۶۰ درصد آنان مردم این شهرستان و بقیه از شهرهای همجوار پذیرش شدند.
شهرستان گنبدکاووس با حدود ۳۷۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر