c_300_250_16777215_10_images_77840.jpg

 

ترکمن سسی - عبدالمجید زیتونلی با هدف فرهنگ سازی، ترویج و توسعه درختکاری در منطقه، از چند سال قبل طرح خود را با مقیاس کوچکتر با سلیقه ای خاص با کاشت نهال های چنار و توت و ... در روستای خودشان قورچای آغاز کرد.



این خیر درختکار اهل روستای قورچای در بخش مرکزی شهرستان آزادشهر ، با پشتکار خستگی ناپذیر و هزینه از جیب شخصی ، جلب مشارکت جوانان و نوجونان روستا و استفاده بهینه از آب و صرفه جویی در آن توانسته است یک الگوی موفق از ترویج و توسعه درختکاری را به منطقه معرفی نماید که امیدواواریم با همت دیگر دوستداران درختکاری در منطقه و همراهی دهیاران روستاها بویژه در نیمه شمالی گلستان تداوم یابد.

همانگونه که اطلاع دارید روستاهای بخش مرزی در شمال گلستان علیرغم کمبود آب به شدت نیاز به درختکاری دارد زیراکه همین گسترش درختکاری و فضای سبز می تواند علاوه بر داشتن سایه خنک و زیبایی های بصری منطقه به لطافت هوا، جذب ابرهای باران زا و جلوگیری از ریزگردها نیز کمک بکند.

با این رویکردها، مهندس زیتونلی برای توسعه درختکاری در منطقه بویژه در نیمه شمالی استان بسیار مصمم است و می گوید درختکاری در مسیر جاده داشلی برون پروژه بزرگی است و در صورت همکاری و مشارکت دیگر بخش ها می توان طرح بزرگتر درختکاری نیمه شمالی استان را زمستان امسال آغاز کرد.


یادداشت از : نورمحمد دانشمند، مدیر مسئول ترکمن سسی

در تصویر ، پنجمین مرحله آبیاری درختان جنوب روستای قورچای در سومین روز عید سعید قربان جمعه مورخه1400/5/1

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر