c_300_250_16777215_10_images_94030.jpg

 

ترکمن سسی - رئیس مرکز اسلامی گلستان در جمع اعضای ستاد استهلال اهل سنت استان گفت: عزت مسلمین در این است که در یک روز واحد ماه رمضان را شروع کنیم و در یک روز واحد هم با اقامه نماز عید فطر عزت و شوکت مسلمین را به نمایش بگذاریم.


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، حجت الاسلام نورعلی دیلم در دومین جلسه ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان در آستانه حلول ماه شوال و عید سعید فطر گفت: عزت ما مسلمانان در این است که در یک روز واحد ماه رمضان را شروع کنیم و در خاتمه نیز در یک روز واحد افطار کنیم و با اقامه نماز عید سعید فطر، عید بندگی را جشن بگیریم. اعتقاد داریم که عید واحد همانند قدرت عظیم حج مسلمین اتفاق بیافتد و بتوانیم همه در کنار هم با وحدت و همدلی در صفوف نماز عید سعید فطر قرار بگیریم.
وی با بیان اینکه، مساله استهلال یکی از موضوعات مهم مطرح شده در قرآن کریم است، افزود: موضوع استهلال مورد توجه پیامبر (ص) می باشد که در امورات دینی و عبادی مسلمین به ویژه در ماه رمضان، حج، عیدین و سایر اعمال دینی مسلمانان اهمیت بسیار زیادی دارد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان بیان کرد: یکی از مباحثی که در کشور و استان در بین علمای شیعه و سنی مورد نظر و دقت هست موضوع استهلال می باشد و این موضوع مهم یکی از مصالح عالی امت اسلامی است و گفتگوهای علمی و پژوهشی استهلال برای رسیدن به عید واحد مسلمین اهمیت دارد.
حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، این مرکز قبل از ماه مبارک رمضان و قبل از عید فطر جلسه ستاد استهلال را برگزار می کند، افزود: ما همه ساله قبل از ماه رمضان و چند روز مانده به عید فطر جلسه ستاد استهلال مناطق قومی را تشکیل می دهیم.

وی با بیان اینکه، مدارس علوم دینی، مدیران و مدرسین زمینه های گفتگوهای علمی استهلال را در مباحث فقی و نجومی رقم بزنند، افزود: در نشست ستاد استهلال که با حضور علما و روحانیون تشکیل می شود در راستای وحدت آفرینی و تاکیدات قرآن کریم تلاش می شود.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید براینکه، عید فطر عید وحدت و همدلی مسلمین است، خاطرنشان کرد: برپایی نماز واحد عید فطر از بزرگ ترین اجتماع هایی است که بهترین عرصه برای نمایش وحدت و انسجام مسلمانان محسوب می شود.
حجت الاسلام دیلم درخصوص تقویت اتحاد میان مسلمانان در عید فطر اذعان کرد: با توجه به اعمال و فریضه های مشترک مسلمانان در ماه رمضان و ثمرات مشترکی که خداوند در اختیار آنها قرار می دهد، عید فطر عید نزدیکی دل های مسلمانان است، همه مسلمانان در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند و همه در روز عید فطر، نماز عید می خوانند، بنابراین وحدت فراوانی میان شیعه و سنی برقرار می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر