c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-05-01_14-53-24_2.jpg



ترکمن سسی - ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان در بیانیه ای اعلام كرد: مبنای اعلام حلول ماه شوال و عیـد سعید فطـر، رویت و نظر ولی فقیـه و حاكم اسـلامی می باشد.

به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، در این بیانیه آمده است:
وحدت مسلمانان جهان از مسائل ضروری جوامع اسلامی است و لازم است همه مسلمانان حول محور قـرآن کریم گردهم آیند و یکپارچه و هماهنگ حرکت نمایند. وحـدت و انسجـام یکی از دغدغه‌های پیامبر اکرم (ص) در زمان حیات سیاسی و اجتماعی آن حضرت بوده است. چرا که جامعه‌ای مقتدر و مستحکم به وحدت و همدلی نیازمند است.

اسلام دین وحـدت، همدلی و همبستگی است و بزرگترین ابزار و سلاح دشمنان دین مبین اسلام از آغاز رسالت پیامبر اکرم (ص) تاکنون تفرقه افکنی بوده است و همواره دنبال این بودند که در بین مذاهب تفرقه بیاندازند در حالی که مسلمانان می‌توانند با تکیه بر مشترکات بسیاری از جمله قرآن، قبله و پیغمبر واحد در برابر دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان متحد شوند.

پیامبر (ص) می فرمایند "عید فطـر هدیه ای است که از طرف خداوند به مردان و زنان امتم داده شده و خداوند متعال چنین هدیـه ای را پیش از من به هیچ کس نداده است. این روز، روز شکرگزاری است از خدای تعالی که توفیق بندگی یک ماهه را داد". ما اعضای ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان با تکیه بر معارف الهی، آیات وحی و سیره و سنت رسول اکرم (ص)، عزت و سربلندی مسلمانان جهـان و تحرکات دشمنان را رصـد کرده و با تعامل و تشریک مساعـی برادران دینی از مذاهب مختلف اسلامی، فرصت هرگونه اختـلاف و تفرقـه ‌افکنـی را از آنها خواهیم گرفت.

یکی از راه های موثر و اساسی در ایجاد وحـدت بین صفوف امت اسلامی در ایران و جهان اسـلام، تشکیل ستاد استهـلال با حضور علمـا و اندیشمندان فقهـی و نجومی برجسته اسلامی است . علمای آگاه و روشن حوزه های علمیه از مذاهب مختلف اسلامی در طول تاریخ و تمدن سترگ این مرز و بوم نشان داده اند همواره با تعامل و تفاهم و گفتگوهای برادرانه و علمی به راهی مشترک برای اتحاد و پیوند مستحکم تر دینی و ملی و نا امیدی دشمنان گام برمی دارند.

ما اعضای ستاد استهلال اهل سنت گلستان با تاکید بر آموزه های دینی اعلام می داریم: مبنای اعلام حلول ماه شوال و عید سعید فطر، رویت و سپس نظر ولی فقیه و حاکم اسلامی می باشد. امروز رمز عبور از همه بحران ها و پیروزی بر دنیای کفر، وحدت کلمه است و عید فطر را تجلی ظهور وحدت و همدلی مسلمانان حول محور ولی امر اعلام می کنیم.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمين ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان اردیبهشت 1401

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر