c_300_250_16777215_10_images_1652691161IMG_20220516_130412_999.jpg

 


ترکمن سسی - عضو هییت رئیسه اتاق بازرگانی مرکز گلستان گفت: ذی نفع اصلی اجرای طرح مردم هستند و دولت و تولید کنندگان از ذی نفعان دیگر این طرح به شمار می روند.


به گزارش گلستان ما؛  رضا مبصری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:   ذی نفع اصلی اجرای طرح مردم هستند و دولت و تولید کنندگان از ذی نفعان دیگر این طرح به شمار می روند.
عضو هییت رئیسه اتاق بازرگانی مرکز گلستان ادامه داد: از زمانی که بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح شد سوالات زیادی برای منتفع شدن مردم، حفظ آبروی دولت و حفظ تولید مطرح شد و خطر اصلی اجرای این طرح قدرت خرید مصرف کننده بود.
مبصری افزود: در بحث تولید نیز دو مبحث وجود داشت نخست تقاضا است که اگر گران شود و مصرف کننده آن را خریداری نکند چه اتفاقی رقم می خورد و گروه های متعددی در دولت در این خصوص تبادل نظر کردند.
وی گفت: با توجه به افزایش هزینه ها خود به خود قیمت تولید افزایش خواهد یافت و هزینه بالای ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی باعث کسر بودجه می شود و در گذشته هم مردم یارانه دریافت می کنند و هم انکه یارانه تولید داده می شد ولی رضایتمندی وجود نداشت.
این مقام مسئول بیان کرد: راهکار نهایی که کارشناسان به آن رسیدن پرداخت یارانه نقدی پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود که بعد از سخنان رئیس جمهور  رقم خورد و دوم باید اعلام شود که کالاها گران می شود چرا که مصرف کننده باید با قیمت جدید کالاها را خریداری کند تا تولید کننده برای توزیع کالا سرمایه در گردش خود را تامین کند.
مبصری افزود: باید نگاه از مصرف کننده  به سمت نگاه ها به تولید کننده سوق داده شود چرا که آن گروهی که در این شرایط متضرر شده تولید کننده است که به شدت تقاضای آن برای کالا کم شده و از پول لازم برای سرمایه در گردش اجرای این طرح بهره مند نشده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر