c_300_250_16777215_10_images_95040.jpg

 

ترکمن سسی - لقمان قربانی فرماندار مراوه تپه در آغاز آیین نکوداشت مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن و 289 مین سالگرد تولدش در آق توقای و در جوار آرامگاه این شاعرفرهیخته، گفت: اندیشه های مختومقلی فراغی الهام گرفته و سرچشمه از آموزه های قرآنی و اسلامی دارد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، لقمان قربانی ضمن ادای احترام و خیر مقدم به مهمانان و مسئولان و اهالی فرهنگ و ادب و مردم شریف حاضر در برنامه، گفت: سرزمین ایران اسلامی همواره مهد پرورش شاعران و اندیشمندان بزرگ بوده و فرهنگ و تمدن ایران سربلند شاهد وجود ستاره های درخشانی همچون ابوعلی سینا، خیام و فردوسی و نیز مختومقلی فراغی بوده و آن ها را به جهان معرفی کرده  است.
قربانی ادامه داد: اندیشه های مختومقلی فراغی الهام گرفته و سرچشمه از آموزه های قرآنی و اسلامی دارد و رمز ماندگاری مختومقلی فراغی مردم داری و توجه به عدالت اسلامی و مبارزه با ظلم و جور و بی عدالتی است.
وی با اشاره به اینکه اشعار مختومقلی فراغی دارای شور عارفانه و خدایی است، افزود: مختومقلی فراغی  انسان ها را در اشعارش به انسانیت و وحدت فرا خوانده است و آموزه هایش الهام گرفته از قرآن و سنت رسول خدا و اهل بیت است.
قربانی ادامه داد: امروز اگر ما بتوانیم به این اندیشه ها توجه کنیم؛ شاهد جامعه ی اسلامی و آرمانی خواهیم بود.
فرماندار مراوه تپه، گفت: اشعارش در بین مردم همچون ضرب المثل جاری است و این نشان می دهد که اشعارش فقط شعر نیست بلکه چراغ راهی برای جامعه است.
وی ضمن قدردانی از استاندار و دولت سیزدهم برای حمایت از توسعه آرامگاه مختومقلی فراغی و ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه، گفت: با کمک بخش خصوصی به دنبال توسعه هستیم؛ همچنین راه اندازی دبیرخانه دائمی مختومقلی فراغی درمراوه تپه را در دست اقدام داریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر