c_300_250_16777215_10_images_95045.jpg

 

ترکمن سسی - احمد قربانف سفیر کشور ترکمنستان در آیین نکوداشت مختومقلی فراغی، گفت: عظمت هر ملتی به عظمت شخصیت های آن است که برجسته شده اند و به جهان معرفی کرده اند.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، احمد قربانف سفیر کشور ترکمنستان در  آیین  دویست و هشتاد و نهمین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن که در عصر پنج شنبه 29 اردیبهشت ماه در روستای آق توقای شهرستان مراوه تپه برگزار شد، گفت: امسال سی امین سال روابط دیپلماتیک بین کشور ترکمستان و ایران است و در تمام این سال ها روابط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... بهبود یافته است.
وی افزود: به ویژه در دیدارها و گفت و گوی تلفنی سران دو کشور گام های مثبتی برای توسعه روابط بین دو کشور برداشته شده است و دیدار روسای جمهور دو کشور صفحه ی جدیدی در روابط بین دو کشور باز کرده است.
احمد قربانف، گفت: مراسم امروز نیز به عنوان بخشی از همکاری های فرهنگی و بشر دوستانه دو کشور محسوب می شود و برپایی این برنامه و معرفی مختومقلی فراغی همچون حافظ خیام مولانا و ... این چهره را به جامعه ی جهانی بیشتر نمایان می کند.
وی افزود: عظمت هر ملتی به عظمت شخصیت های آن است که برجسته شده اند و به جهان معرفی کرده اند. مختومقلی فراغی شاعر دل ها و دوره ها؛ وصف کننده زیباترین و ناب ترین احساس های بشر و اوج معنویت مردم ترکمن است.
سفیر کشور ترکمنستان ادامه داد: برای ترجمه آثار مختومقلی فراغی به زبان های مختلف و نمادهای این شاعر و بررسی عمیق میراث ادبی اش تلاش های متعددی صورت می گیرد.
وی گفت:  مدالی به نام و افتخار مختومقلی فراغی در کشور ترکمنستان فراهم شده و به بسیاری از افرادی که در توسعه فرهنگ ترکمن  و اندیشه وی نقش داشته اند تا به امروز اهدا شده است.
سفیر ترکمنستان، گفت: رونمایی از مجسمه این شاعر در گوشه ای از خاک ترکمنستان را امسال شاهد خواهیم بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر