c_300_250_16777215_10_images_95046.jpg

 

ترکمن سسی - در حضور جمعی از مسئولان، مردم و اهالی فرهنگ و ادب و همزمان با برپایی آیین نکوداشت مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن و 289 مین سالگرد تولد این فرهیخته ی شهیر، از چهار مختومقلی فراغی پژوه گلستانی تجلیل به عمل آمد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، به مناسبت دویست و هشتاد و نهمین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن مراسمی با حضور سفیر کشور ترکمنستان،سرکنسول قزاقستان، استاندار گلستان، نماینده مردم مراوه تپه، مینودشت، کلاله و گالیکش در مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی و اهالی فرهنگ، ادب و هنر و مردم شریف منطقه در عصر پنج شنبه 29 اردیبهشت ماه در روستای آق توقای شهرستان مراوه تپه برگزار شد.
در این مراسم از مراد دردی قاضی، عطانظر برزین، موسی جرجانی و فرهاد قاضی به عنوان مختومقلی فراغی پژوه تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این مراسم از فرماندار و مسئول نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در شهرستان مراوه تپه به پاس تلاش مجدانه در برپایی این آیین قدردانی شد.
یادآوری می شود،سخنرانی جمعی از مسئولان، اجرای گروه سرود دختران با موضوع ایران، اجرای آیین ذکر خنجر، شعر خوانی و موسیقی بومی از دیگر برنامه های اجرا شده در این رویداد بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر