c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-09-23_15-48-35.jpg

 

ترکمن سسی - خطیب نماز جمعه اهل سنت بندرترکمن اجتناب از الگو برداری غربی در امر ازدواج را مورد تاکید قرار داد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، عبدالرحمان آخوند کر، افزایش آمار سن ازدواج در میان اقشار جوان و ترجیح به زندگی مجردی را باعث و بانی پیامدهای زیانبار و رشد بی بند و باری دانست و افزود: یقینا فراهم بودن شرایط باعث ایجاد انگیزه در جوانان برای رغبت به امر ازدواج می شود. در این دوران متاسفانه ازدواج سالم در داشتن خانه مجلل و بسیاری وسایل پیشرفته تعریف شده است.

 

خطیب نماز جمعه بندرترکمن ادامه داد: تن دادن به هزینه های هنگفت و شروع زندگی با بدهی های سرسام آور نتیجه ای جز ایجاد ترس و استرس برای زوجین به همراه ندارد. بزرگان خانواده و فامیل وظیفه دارند تا مراسمی را به شکل آبرومند برگزار کرده و ترتیبی دهند تا فرزندان زندگی جدید را با خیالِ آسوده آغاز کنند. از یاد نبریم که جذابیت های دنیا هر قدر هم که زیبا جلوه کند مدتی بعد کهنه و فراموش می شود، پس برای یکی دو روز خوشحالی کردن پا را از دایره توحید فراتر نگذاریم.


آخوند کر مقام بانوان صدر اسلام و از جمله حضرت فاطمه سلام الله علیها را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: آن حضرت از حضرت علی رضی رضی الله عنه، تنها یک زره را در قبال جهیزیه پذیرفت. زره ای که سپس حضرت عثمان رضی الله عنه آن را خریداری کرده و به عنوان کادوی عروسی به حضرت علی داد. تمام وسایل خانه ایشان در حد یک فرش و تنها یک ظرف و کوزه بود.


 امام جمعه اهل سنت بندرترکمن یکی از اهداف تشکیل زندگی های جدید را ایجاد اعتدال در جوامع برشمرد و متذکر شد: منظور از تشکیل خانواده برون رفت از مشکلات دوران مجردی می باشد. بهترین راه حفظ عفت در ازدواج است. ازدواج موجب پیدایش رزق و روزی و برون رفت از تنگدستی و افزون بر مال می شود. یک ازدواج سالم دست کم جلوی شیوع یک فساد را گرفته و ایمان شخص را کامل می کند.


آخوند کر تاکید ورزید: باید تلاش کنیم نکاح را در جامعه ترویج و با افکار پوچ و بیهوده به کاهش ازدواج ها دامن نزنیم. قناعت عالی ترین روش برای داشتن زندگی موفق است، زیرا پدران ما در زمان جوانی ازدواج کرده و در ابتدا امکانات نداشتند. آنها کار کردند و توانستند اندک اندک کمبودها را جبران نمایند. درد امروز ما کمبودها نیستند، بلکه وسایل بیش از حد ضرورت تامین می شوند. مشکل امروز ما الگو برداری از رفتارها، شیوه زندگی و پوشش غربی است.

 

گزارش از : نورمحمد دانشمند

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر