c_300_250_16777215_10_images_27827.jpg

 


کومیش دپه - ترکمن سسی - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: جشن واقعی برداشت در صنعت میگوی گلستان زمانی است که کل ۱۰ هزار هکتار زیر کشت میگو برود.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، سید حسین حسینی ظهر پنج شنبه در آیین شکرگزاری و جشن برداست میگو در گلستان با تاکید بر زیر کشت رفتن کل ۱۰ هزار هکتار در سایت میگوی گمیشان اظهار کرد: جشن واقعی ما این است که با این ظرفیت و پتانسیل در منطقه بیکار نداشته باشیم و شرمنده مردم نباشیم.


وی ادامه داد: تامین برق سایت میگوی گمیشان به عنوان یکی از زیر ساخت های اساسی برای بحث تولید در واحد سطح و افزایش بهره وری اهمیت زیادی دارد و روشن است که این موضوع باید اتفاق بیفتد.


رییس سازمان شیلات ایران خاطر نشان کرد: بحث فعال سازی سایت ۶ هزار هکتاری هم مطالعاتش انجام شد و به لحاظ قانونی شرکت شهرک های کشاورزی باید کار انجام دهد و پیگیر هستیم ولی متوقف به توانمندی آن شرکت نخواهیم بود.


حسینی تاکید کرد: ورود بخش خصوصی به بحث تولید در صنعت میگوی گمیشان خبر خوبی است. حتما با سرمایه گذاری بخش خصوصی فعال سازی سایت ۶ هزار هکتاری باید تسریع شود. شرکت ها وارد عمل بشوند یا خودمان وارد عمل بشویم و معطل بوروکراسی اداری نخواهیم نشست.


وی تصریح کرد: پایداری تولید و زنجیره تولید و زنجیره ارزش در این صنعت مهم است.اگر حلقه ای از تولید را برداریم حتما آسیب پذیر خواهد بود. زنجیره تولید باید کامل در این زمین بنشیند.


حسینی گفت: چند وجهی بودن فعالیت های شیلاتی لازمه اش آن است که مدیریت ارشد استان و تمام متولیان امر پای کار بیایند تا فعال سازی سایت ۶ هزار هکتاری پرورش میگو اتفاق بیفتد.


وی افزود: در زمین زنجیره ارزش و فرهنگ سازی مصرف آبزیان باید کارهای اساسی تری در زمینه بازاریابی، ارزان سازی، فرهنگ سازی مصرف و هنر آشپزی و طبخ با کمک هنرمندان شهر انجام داد.متوسط مصرف آبزیان در گلستان نباید از متوسط مصرف کشوری پایین تر باشد. استان ساحلی ، استان آبزی پرور و آبزی مصرف باید فرهنگ مصرف و فرهنگ طبخ آبزیان را صادر بکند.


معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه صادرات بحث مهمی است تصريح كرد: مشكل صادرات ميگوي گلستان به روسيه برطرف شده و اين محصول از اين پس به طور مستقيم به اين كشور صادر خواهد شد. صادرات ميگو به روسيه در ابتداي امسال تاكنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۵ برابر بيشتر شد. بحث کشت فراسرزمینی حتی در مرز کشور همسایه ترکمنستان می تواند انجام شود. هم در بحث تجارت و هم سرمایه گذاری می توان در این زمینه کار کرد.


حسینی در پایان تاکید کرد: در بحث تولید نمی توان تولید را از خدمات و امکانات شهری جدا کرد. باید خانواده های مولد، روستاها و شهر مولد داشته باشیم تا زیر ساخت های خدماتی و شهری هم به زیر ساخت های تولید برسد و وصل باشد تا پایداری استقرار تولید در کنار خدمات شهری اتفاق بیفتد.

دیدگاه‌ها  

0 #1 عاشورپور 1401-09-11 14:37
اگر گمیشان به عنوان قطب شیلاتی موفق باشد باید شهر نیز چهره شیلاتی به خود بگیرد. عرضه تولیدات شیلاتی به سهروندان به قیمت مناسب، برگزاری جشنواره های طبخ آبزیان ، برگزاری کلاس ها و آموزش هنر طبخ آبزیان و حضور پررنگ آنچه مربوط به صنعت میگوست می تواند در این مسیر کمک کند. البته نکته مهم آن است که مردم و مردم شهر از فواید این صنعت بهره ای داسته باشند. چه در زمینه اشتغال جوانان شهر، چه کسب و کارهای محلی و چه از درآمدهای این صنعت.
نقل قول کردن
0 #2 پورصوفی 1401-09-11 19:34
وقتی مردم ببینند از درآمدهای صنعت میگو در منطقه سهیم هستند اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خواهد خورد. آقایان درباره مطالبه مردم برای واگذاری مزارع پرورش میگو به سرمایه گذاران بومی با جدیت فکر بکنند.
نقل قول کردن
0 #3 کلته یی 1401-09-13 19:10
جشن واقعی صنعت میگو برای مردم کومیش دپه زمانی است که سرمایه گذاران بومی بتوانند در مزارع پرورش میگو منطفه خودشان بتوانند تولید بکنند. از مسئولان می خواهیم در کنار فعال سازی وسعت بیشتری از مزارع به این مطالبه مردمی نیز به جدیت توجه کنند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر