c_300_250_16777215_10_images_10709.jpg

 

ترکمن سسی - دردی جلایر ، فعال فرهنگی و اجتماعی ترکمن در بجنورد گفت: خدمات دلسوزانه انقلاب اسلامی به اهل سنت آشکار است.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، دردی جلایر به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر در گفتگویی اظهار کرد: وضعیت مناطق اهل سنت قبل از انقلاب اسلامی قابل قیاس با بعد از آن نیست. اهل سنت در زمان رژیم پهلوی ناشناخته بودند. نه عقاید مذهبی خود را می توانستیم آزادانه بیان کنیم و نه می توانستیم مسجد و حوزه های علمیه خود را گسترش بدهیم.
وی ادامه داد: اما امروز یک روستای اهل سنت دارای چندین مسجد و در استان ما چندین نمازجمعه و تعداد زیادی متکب خانه قرآن است. همه این موارد از خدمات دلسوزانه انقلاب اسلامی به اهل سنت است.
جلایر خاطر نشان کرد: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب با ایجاد انواع فتنه ها و مشکلات می خواستند بین نظام و مردم به ویژه مذاهب اسلامی اختلاف و شکاف ایجاد کنند که به یاری خداوند، رهبری امام راحل، امام خامنه ای و هوشیاری و ولایتمداری ملت شریف ایران اسلامی تمامی نقشه های آنها خنثی شد.
وی یادآور شد: بعد از سقوط نظام شاهنشاهی آمریکای جنایتکار و اسرائیل تروریست پرور با انواع اقسام ترورهای شخصیت های نظامی و مذهبی در ایران و ایجاد درگیری های داخلی در استان های سنی نشین و جنگ تحمیل سعی داشتند این انقلاب اسلامی را از بین ببرند، در حالی که خودشان و نقشه های شومشان ازبین رفت و امروزه هم شاهد هستیم که به بهانه های مختلف و آزادی زنان سعی در برهم ریختن امنیت کشوردارند که ما به آنها می گوییم کورخوانده اید و از این فتنه ها هم عبور خواهیم کرد و شما موفق نخواهید شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر