c_300_250_16777215_10_images_10727.jpg

 


ترکمن سسی - موسسه پیشگامان سبز زیتونلی، تا پیش از نیمه اسفند، روز درختکاری تعداد ۱۵ هزار اصله نهال قلمه ای انار به دانش آموزان نوار مرزی شمال گلستان اهدا می کند.


عبدالمجید زیتونلی، مسئول این موسسه در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی با اعلام این خبر افزود: تعداد ۱۵ هزار اصله نهال قلمه ای انار شیرین از نوع شیشه گپ یا گلو باریک تهیه کردیم و بنا داریم نهال ها را قبل از ۱۵ اسفند روز درختکاری، به دانش آموزان روستاهای نوار مرزی اهدا کنیم تا در حیاط منزلشان بکارند.

این خیر درختکار تاکید کرد: انتخاب دانش آموزان به عنوان هدف اهدا و اهدای یک نهال به هر دانش آموز ، ترویج فرهنگ درختکاری از بین سنین پایه و نیز آموزش قلمه زنی درختان به نوجوانان و جوانان است.

وی یادآور شد: انتخاب نهال قلمه ای انار به خاطر مقاوم بودن و سازگاری آن با اقلیم شور ، خشک و بیابانی شمال گلستان است و انتخاب نهال مثمر برای انگیزه مراقبت و نگهداری از نهال برای به ثمر نشستن میوه دادن آن است.

این دوستدار طبیعت گفت: حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه تهیه قلمه های انار و گلدانی کردن آنها و نیز تهیه خاک مطلوب را از هزینه شخصی تامین کرده ام و نوجوانان و جوانان عضو موسسه پیشگامان سبز زیتونلی در روستای قورچای مثل همیشه در قلمه زنی این تعداد نهال ها همراهی داشتند.

زیتونلی در پایان گفت: نیمه شمالی گلستان بویژه در روستاهای نوار مرزی کم درخت یا عاری از درخت است و ترویج فرهنگ درختکاری در آن منطقه همواره از دغدغه های دوستداران طبیعت بوده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر