c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-06-07_18-10-46.jpg

 


ترکمن سسی – نامگذاری خیابانی به نام شاعر شهیر ترکمن مختومقلی فراغی در گرگان که پیشنهاد نماینده دانشگاه در شورای فرهنگ عمومی گلستان بود با حمایت مدیران ارشد استان مصوب شد.


نماینده ولی فقیه در استان گلستان و استاندار گلستان از پیشنهاد دکتر ارازمحمد سارلی نماینده دانشگاه در شورای فرهنگ عمومی گلستان مبنی برنامگذاری خیابانی در گرگان به نام مختومقلی فراغی حمایت کردند.

دکتر ارازمحمد سارلی دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی اظهار کرد: در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که قبل از ظهر امروز چهارشنبه ۱۷خرداد ۱۴۰۲ برگزار شد با پیشنهاد بنده نامگذاری خیابانی به نام مختومقلی فراغی درگرگان مصوب شد.

دکتر سارلی افزود: در این جلسه مطرح کردم که با اینکه چند سال است پیشنهاد داده ایم، شورای شهر گرگان تاکنون اقدام خاصی برای این کار انجام نداده، حال که مجسمه های مشاهیر در گرگان نصب شده، از نامگذاری خیابانی به نام مختومقلی دریغ شده است.

نماینده دانشگاه در شورای فرهنگ عمومی گلستان گفت: لذا در جلسه امروز پیشنهاد قبلی ام را تکرار کردم که خیابانی به اسم این شاعر عارف نامی ترکمن در گرگان نامگذاری گردد"

دکتر سارلی خاطر نشان کرد: در ادامه این جلسه آیت الله نورمفیدی ، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قول موافقت دکتر علی محمد زنگانه استاندار گلستان را نیز اعلام نمود و خطاب به  شورای شهر گرگان، خواستار تحقق این پیشنهاد شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تاکید آیت الله نورمفیدی بر جایگاه والای مختومقلی فراغی در تقویت وحدت و همدلی استان گفت: بناست مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی گلستان این مصوبه را طی نامه ای به شورای اسلامی و شهرداری گرگان ابلاغ کند تا اقدام گردد.

دکتر اراز محمد سارلی در پایان تاکید کرد: برای مکان یابی و اجرای این مصوبه پیگیر خواهیم بود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 کاربر 1402-03-18 19:46
ضمن تشکر از مصوبه ارزشمند شورای فرهنگ عمومی استان، جا دارد شورای شهر گرگان در راستای اجرای این مصوبه ، خیابانی درخور شان و شوکت شخصیت جهانی مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن انتخاب کند. انتخاب خیابان مناسب برای این نام پرآوازه با شهرت جهانی بسیار مهم است. این خیابان یاد و نام بزرگ گرگان همیشه تاریخ زبانزد و جاودان خواهد کرد.
نقل قول کردن
0 #2 ظاهر 1402-03-18 19:47
معلوم نیست کدوم خیابان! شتر در خواب بیند ... الخ
نقل قول کردن
0 #3 احسان کلته 1402-03-19 18:45
اگه بشه هرسال تو جشن از مسافرها نفری پنجاه حق ورودی بگیرن که مردم خودشان با افتخار خواهند داد که صرف سرویس بهداشتی و محوطه سازی بزرگ با فضای سبز درختکاری و سوئیت های کوچیک شبیه کوتکمه بسازن. چه میشه آرامگاه مختومقلی فقط همین درخت کاری بگو سایه و سرسبزی مردم با خانواده راحت میرن و میان . کو مرد عمل و جمع آوری اش و آدم مورد اطمینان که کش تره از پول و همشو همانجا خرج بکنه.
نقل قول کردن
0 #4 حاجی امان 1402-03-19 18:48
مصوبه مهمی است. از پیگیری های استاد ارازمحمد سارلی تشکر می کنم. ان شاء الله گام نهایی و انتخاب خیابان مناسب هم انجام بسه با همت دوستداران فرهنگ و ادب ترکمن و ارادتمندان مختومقلی ایشان
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر