c_300_250_16777215_10_images_22907.jpg

 

 ترکمن سسی - مدیرکل شیلات گلستان گفت: اقتصاد دريا محور يكي از ظرفيت هاي مهم رشد اقتصادي منطقه محسوب مي شود كه در صورت توجه به آن ميتواند از مهمترين مصداق هاي اقتصاد مقاومتي در دريا باشد.


اسماعیل جباري در گفتگو با پايگاه خبري اداره كل شيلات گلستان اظهار کرد: اقتصاد دريا محور، استفاده پايدار از ظرفيت منابع و گستره هاي آبي جهت رشد اقتصادي و همچنين بهبود وضعيت معيشت و ايجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.

وي اضافه كرد : فعاليت در زمينه ي اقتصاد دريا محور مستلزم حمايت دولت از صنايع مرتبط از قبيل : حمل و نقل دريايي ، انرژي هاي تجديد پذير، آبزي پروري و شيلات و ... مي باشد.
جباري با بيان اينكه كشورمان در كمربند خشك جهاني واقع شده و منابع آب شيرين بسيار محدود است، گفت: استفاده از آب دريا براي پرورش و توليد آبزيان از مهمترين برنامه هاي توسعه به شمار مي رود.
مديركل شيلات گلستان با قدرداني از حمايت هاي دلسوزانه رئيس محترم جمهور و استاندار گلستان جهت لايروبي كانال آشور و دسترسي صيادان منطقه به دريا افزود: لايروبي كانال آشور يكي از مهمترين اقداماتي بود كه در راستاي توسعه اقتصاد دريا محور در گلستان انجام شد قطعاً اين اقدام موجب افزايش توليدات شيلاتي منطقه و بهبود وضعيت معيشت صيادان خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه گلستان از ظرفيت هاي بالايي در زمينه ي اقتصاد دريا محور برخوردار است، گفت: با حمايت هاي دولت و سرمايه گذاري بخش خصوصي مي توان اين ظرفيت ها را به خوبي شكوفا كرد.
جباري افزود: در اين راستا اقداماتي از جمله توسعه آبزي پروري در دريا، توسعه گردشگري دريايي، ايجاد صنايع تبديلي و تكميلي محصولات شيلاتي و ... در دستور كار قرار دارد.
وي اظهار كرد: با تحقق اين اهداف، مي توان شاهد تحولي چشمگير در اقتصاد منطقه و ايجاد اشتغال پايدار براي جوانان بومي منطقه بود.

c_300_250_16777215_10_images_22908.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر