c_300_250_16777215_10_images_2015_139401291055503275118244.jpg

ترکمن سسی-اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان از آغاز صدور پروانه شکار باقرقره شکم سفید خبر داد و اعلام کرد که پروانه شکار این پرنده تا پایان بهمن سال جاری اعتبار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا این سازمان آغاز اجرای صدور این پروانه را از 94/10/15 (روز گذشته) اعلام کرد و افزوده است که دارندگان اسلحه شکاری مجاز و دفترچه شناسایی شکار می توانند برای اخذ پروانه اقدام کنند.

همچنین شکارچیان دارای پروانه عادی فقط در روزهای پنجشنبه و جمعه هر هفته از فصل اعلام شده مجاز به شکار در مناطق تعیین شده هستند.

در این خصوص متقاضیان برای دریافت پروانه شکار باقرقره شکم سفید با همراه داشتن ( اصل جواز حمل سلاح شکاری ، اصل دفترچه شناسایی شکارچیان ، یک قطعه عکس 4*3 ، اصل فیش واریزی برای پروانه مورد تقاضا) می توانند با مراجعه به اداره حفاظت محیط زیست شهرستانی که امسال پروانه پرنده خشکی زی یا آبزی را دریافت کرده اند ، نسبت به تحویل مدارک شناسایی برای صدور پروانه شکار باقرقره شکم سفید اقدام کنند.

آن دسته از شکارچیانی که برای نخستین بار در سال جاری قصد اخذ پروانه شکار پرندگان را دارند نیز باید با مراجعه به سایت www.mzgolestan.ir و تکمیل مراحل ثبت نام و با مراجعه به ادارات محیط زیست شهرستان های استان گلستان ، پروانه خود را دریافت نمایند.

اداره کل حفاظت محیط زیست همچنین مبلغ واریزی برای صدور پروانه شکار باقرقره شکم سفید را 600هزار ریال و به شماره حساب سیبا بانک ملی مرکزی گرگان 2170604755005 به نام درآمدهای حاصل از پروانه شکار محیط زیست گلستان اعلام کرد.

این اداره کل افزوده است که پروانه صادره صرفا برای شکار باقرقره شکم سفید صادر شده و در صورت شکار پرندگان دیگر ، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، شکارچیان می توانند پس از اخذ پروانه شکار باقرقره شکم سفید در هر مسافرت تعداد 4 قطعه از این پرنده را شکار کنند.

ساخت کومه ، چپر ، پناهگاه برای شکار پرندگان در تمامی استان و همراه داشتن توله شکاری ممنوع بوده و تعقیب و جرگه کردن باقرقره شکم سفید با خودرو یا هر وسیله نقلیه موجب پیگرد قانونی اعلام شده است.

در مدت اعلام شده هرگونه صید و شکار پرندگان بدون اخذ مجوزهای لازم ممنوع است و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان با گشت و کنترل نسبت به حفاظت و مراقبت از مناطق و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی اقدام خواهندکرد.

باقرقره یا کوکر شکم سفید از پرندگانی است که در 15 سال گذشته از پراکندگی فراوانی برخوردار بوده، اما اکنون شمار آن در زیستگاه ها کاهش یافته است.

پرواز این پرنده سریع بوده و اغلب به صورت گروه های بزرگ هستند که ضمن پرواز دسته های کوچکی از آنها جدا می شوند. به گفته مسوولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در استان گلستان زمستان گذرانی و نیز زاد و ولد دارند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر