c_300_250_16777215_10_images_2015_CYMERA_20151231_200500.jpg

ترکمن سسی-هفته بیست‌و‌دوم مسابقات کورس اسب‌دوانی پاییزه گنبدکاووس در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از مهر، در هفته بیست‌و‌دوم این رقابت‌ها عصر جمعه ۶۲ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبردداخلی در هفت دور هزار و هزار و ۵۵۰ متری به رقابت پرداختند که در پایان ۵۴۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هفت‌گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا ۶ ساله و هشت تا ۱۶ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه‌عطا با اسب امپراطور دریا زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و اسحاق یزدانی با اسب یوهانا (۲) و متین قلرعطا با اسب بازقوش به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های تروبردداخلی سه تا هفت ساله و صفر تا ۱۲ امتیازی به مسافت هزار متر بود که نادر صالح‌پور با اسب لیدیا عنوان اول را به دست آورد و امین محمدی با اسب باول هچ و پیمان قلرعطا با اسب اف بی جی به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه تا ۱۱ ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عیدمحمد غراوی با اسب بای بای موفق به کسب مقام اول شد و کمال دالیجه‌عطا با اسب گل مژگان و نورمحمد بهادر با اسب ورگلاس به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبردداخلی سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت هزار متر شکل گرفت که نادر صالح‌پور با اسب هچ دیو زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و ستار مهرانی با اسب بوگاتی و مهرداد خوجملی با اسب اوهایو به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله و هشت تا ۱۶ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر رقابت کردند که بنیامین جرجانی با اسب ساواش نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و قربان‌محمد اودک با اسب یاددرگل و محمد خوجملی با اسب نورشهاب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

اسب‌های دوخون دو ساله و ۱۶ تا ۲۶ امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم به مسافت هزار و ۵۵۰ متر بودند که بنیامین جرجانی با اسب گلاسکو مقام اول را کسب کرد و قربان‌محمد اودک با اسب ریحانه و کمال دالیجه‌عطا با اسب آرزوبالام به ترتیب عنوان‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در دور هفتم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار و ۵۵۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که ستار مهرانی با اسب قزل داغ زودتر از سایرین به مقصد رسید و عیدمحمد غراوی با اسب جان کازاوی و قربان‌محمد اودک با اسب ایرامینم به ترتیب نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

گفتنی است؛ در هفته بیست‌و‌دوم این رقابت‌ها نادر صالح‌پور و بنیامین جرجانی هر کدام با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسواران هفته لقب گرفتند و کمال دالیجه‌عطا با کسب یک مقام نخست، یک مقام دوم و یک مقام سوم در رده بعدی ایستاد، همچنین عیدمحمد غراوی و ستار مهرانی هر کدام یک مقام نخست و یک مقام دوم کسب کردند.

هفته‌های بیست‌و‌سوم و بیست‌و‌چهارم این رقابت‌ها، اول و دوم بهمن‌ماه در مجموعه سوارکاری شهرستان گنبدکاووس برگزار می‌شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر