c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20160115_225752.jpg

ترکمن سسی-سازمان ناتو قرار است در پوشش برنامه «مشارکت برای صلح» همکاری‌های منطقه‌ای گسترده‌ای با کشور ترکمنستان برقرار کند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین «روزاری پولیزی» فرستاده جدید سازمان «ناتو» در کشورهای آسیای مرکزی در سفر امروز خود به ترکمنستان، با مقامات عالی‌رتبه سیاسی دولت این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

طرفین در این مذاکرات، همکاری‏‌های دولت ترکمنستان و سازمان ناتو در چهارچوب برنامه‌‏های همکاری موسوم به «مشارکت برای صلح»، «علم برای صلح و امنیت (SPS) » و نیز طرح «جاده ابریشم مجازی» را مورد بحث قرار دادند.

وزارت امور خارجه ترکمنستان در اطلاعیه‌ای که به همین منظور منتشر کرد، اعلام کرده است عشق‌آباد در حال بررسی جوانب همکاری با سازمان ناتو در چارچوب برنامه مشارکت برای صلح است.

در این اطلاعیه به جزئیات این مذاکرات، اشاره‌ای نشده است. ترکمنستان در سال ۱۹۹۴ میلادی به برنامه «مشارکت برای صلح» ناتو پیوست و پیشتر در چند مدرسه آموزش عالی ترکمنستان برنامه توسعه شبکه اینترنت توسط مأموران دفتر منطقه‏‌ای ناتو در قالب طرح «جاده ابریشم مجازی» به مورد اجرا گذاشته شد.

توسعه همکاری ترکمنستان و سازمان ناتو در قالب برنامه مشارکت برای صلح در حالی مطرح می‌شود که از چندی پیش، خبرهایی از احتمال واگذاری پایگاه ماری به نیروهای آمریکایی در محافل خبری مطرح است.

ترکمنستان طی سال گذشته میلادی، چندین بار از سوی افراطگرایان حاضر در مناطق شمالی افغانستان، مورد تهدید به انجام عملیات‌های تروریستی قرار گرفته است.

گفته می‌شود بعد از سفر جان کری به ترکمنستان، واشنگتن تضمین‌هایی را برای حفاظت از مرزهای این کشور در برابر تحرک تروریست‌ها داده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر