c_300_250_16777215_10_images_144d8087-c399-41ba-867f-5f8dd4fbcac4.jpg

ترکمن سسی-شهروند گلستانی ایده جالبی برای کاهش سوانح رانندگی با شتر در جاده های این استان طرح کرده است.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،تصادف با شتر یکی از دغدغه های بزرگ رانندگان در جاده های گلستان و علی الخصوص مناطق ترکمن نشین است.

 

جبار حق نظری شهروند گنبدی در ایده ی جالب خویش با استفاده از نوارهای شبرنگ سعی در کاهش سوانح رانندگی با حیوانات اهلی و علی الخصوص شتر را دارد.

 

وی هم اکنون با هزینه ی شخصی خویش مبادرت به توزیع این شبرنگ ها در میان دامداران کرده است و قصد دارد ایده ی خویش را با مسئولین در میان بگذارد،حق نظری امیدوار است طرح وی مورد حمایت مسئولین قرار بگیرد.

 

*بیشتر ترکمنها شتر را به دلیل دوغ آن نگهداری می کنند که کمکی به اقتصاد خانوار آنها شود چرا که این نوشیدنی پرخاصیت علاقمندان بی شماری میان مردم دارد.

 

*شتر حیوانی است که مشخص نیست قصد حرکت به کدام سمت را دارد،این حیوان وسط جاده می ایستد و هرگونه بوق زدن تاثیری در حرکت شتر ندارد،این حیوان در حالیکه ایستاده ناگهان به جلو یا عقب،چپ یا راست حرکت می کند.

 

*به دلیل همین ویژگی های شتر سانحه های رانندگی زیادی با این حیوان روی می دهد و حتی برخی ها در این تصادف ها نقص عضو شدند یا جان خویش را از دست دادند.

 

*بیشتر تصادفات سنگین با این حیوان شب هنگام روی داده است، غریزه شتر به گونه ای است که هنگام عصبانیت به قول مردم بسیار تند خو است و گاهی اوقات بر روی کاپوت خودرو سوار می شود یا به طرف مردم حمله می کند به همین دلیل نیز پای برخی شترها را با طناب محکم می بندند.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 M 1395-04-21 15:14
Telegra.me/turkmen_sahraa
بزرگترین کانال ترکمن صحرا :P
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر