c_300_250_16777215_10_images_73621.jpg
ترکمن سسی – این روزها و به دلیل شیوع پاندمی بیماری کرونا و احتمال گسترش بالای آن در اجتماعات بزرگان ترکمن در منطقه ترکمن صحرا مردم را از برپایی چادرهای عزا و مجالس ترحیم مرسوم قبلی تا عادی شدن شرایط نهی می کنند.


یک عضو هیات امنا آرامگاه مسلمین در گنبدکاووس در گفتگو با خبرنگار ایرنا ضمن مهم دانستن همراهی مردم در پیشگیری از شیوع پاندمی کرونا تاکید کرد تا مردم به این سخنان و توصیه ها توجه و به آن عمل کنند.
آنه محمد قرنجیک گفت: اموات اهل سنت برای دفن در آرامستان‌ها با حداقل نفرات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور نماینده مرکز بهداشت صورت می‌گیرد و نماز میت هم که پیش از این در مساجد یا مصلی‌ها با حضور گسترده اقوام، آشنایان و مردم اقامه می‌شد، لغو شده و درحد بسیار محدود در آرامستان انجام می‌شود.
وی افزود: غسل اموات هم که پیش از این در خانه فرد فوت شده یا بستگان درجه یک او انجام می‌شد، در این ایام و برای افرادی که براثر کرونا فوت می‌کنند در محل بیمارستان و برای دیگر فوت شدگان در مناطق روستایی و شهری هم تا حدودی در منازل مسکونی انجام می‌شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر