c_300_250_16777215_10_images_75088.jpg

ترکمن سسی - رئیس شعبه گنبد مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور: انقلاب اسلامی با مسجد قوت گرفت و با اهل مسجد به پیروزی دست یافت.


به گزارش رابط خبری مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، علیرضا شابدین در گفتمان تقریبی راهکارهای تقویت مساجد تراز انقلاب اسلامی در گنبد کاووس ضمن تسلیت ماه محرم و ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش گفت: انقلاب اسلامی ایران با مسجد قوت گرفت و با اهل مسجد به پیروزی دست یافت و امام راحل نیز درباره اهمیت مساجد فرموده است: " اگر این مسجد و مرکز ستاد اسلام قوی باشد ترس از فانتومها نداشته باشید. ترس از آمریکا و شوروی و اینها نداشته باشید. آن روز باید ترس داشته باشید که شما پشت بکنید به اسلام. پشت کنید به مساجد."
وی با اشاره به اینکه در بیست و یکم اوت سال 1969 مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان جهان توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد، گفت: بخاطر محکومیت این حادثه تلخ روز بیست و یکم اوت هر سال مصادف با 31 مرداد "روز جهانی مساجد نامگذاری" شده است.
رئیس شعبه گنبد مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با بیان اینکه، مسجد الاقصی در دین مبین اسلام، دومین مسجد به شمار می آید و از نظر درجه اهمیت پس از مسجد الحرام و مسجدالنبی قرار می گیرد، افزود: از آنجا که مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان بوده و نزد مسلمین از جایگاه والا برخوردار است، واقعه معراج پیامبر گرامی اسلام (ص) و نمازگزاردن دیگرپیامبران به امامت ایشان در مسجد الاقصی، موجب شده است تا محبوبیت این مکان مقدس در نزد مسلمانان دوچندان شود.
علیرضا شابدین در ادامه سخنان خود با توجه به اهمیت مسجد، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) پس از هجرت و ورود به شهر مدینه در نخستین گام در راستای تحقق حاکمیت خویش، اقدام به تاسیس نهادی اجتماعی و دینی نمود که مسجد نام داشت.
وی با تاکید براینکه، پایه های حکومت اسلامی در زمان رسول اکرم (ص) در این مکان بنیان نهاده شد، تصریح نمود: اصول و مبانی دین اسلام از این پایگاه مقدس به جهانیان عرضه شد و پیامبر اکرم (ص) با این اقدام خود ادبیات سیاسی جدیدی را پایه گذاری کرد که در آن حکومت کننده "امام" و حکومت شونده "امت" و مقر حاکمیت مسجد بود.
رئیس شعبه گنبد مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در ادامه سخنان خود، با اشاره به اهمیت مسجد، گفت: پایگاه عبودیت، بندگی و وارستگی، مرکز کانون فعالیت های علمی و فرهنگی، مرکز تصمیم گیری سیاسی و حکومتی، دادگستری و مرجع حل و فصل دعاوی، مقر فرماندهی و بسیج نیروهای نظامی، ارائه خدمات پزشکی، مرکز اطلاع رسانی و ... را از جمله کارکردهای مسجد در زمان پیامبر(ص) بیان کرد.
علیرضا شابدین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، که تاکید دارند" مسجد باید در تراز اسلام و انقلاب اسلامی ایران باشد" افزود: همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند " مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات این دین حنیف و جایگاه پیوند آسمان و زمین است، که انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می‌یابد".
وی در خاتمه اظهار کرد: در این ایام که بیش از پیش گرفتار بمباران تهاجم فرهنگی و رسانه ای و فضای مجازی دشمن هستیم ضرورت دانستیم تا با حضور اندیشمندان و دلسوزان اسلام و انقلاب درباره مدیریت، کارکردها و بایسته های مسجد در طراز انقلاب و اسلام برای حضور بیشتر جوانان در مسجد به گفتمان بپردازیم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر