c_300_250_16777215_10_images_97135.jpg

 


ترکمن سسی : نورمحمد دانشمند - قلم در فرهنگ بشری حتی قوی تر از شمشیر بران است. بشر با ابزار قلم ، گذشته ، حال و آینده را به هم پیوند می دهد ، فکر و اندیشه را به بند می کشد و به صورت قابل استفاده به دیگران و نسل های آینده می رساند تا در مسیر رشد و تکامل بشر یاریگر او باشد.


در طی ادوار ، قلم و آثار قلمی فرهیختگان هر دوره آگاهی و دانایی را به مردمان هدیه داده و منشا تحولات شگرفی بوده و چنان او را در مسیر تکامل همراهی کرده است که هیچ ابزار دیگری با آن توان رقابت ندارد. به زبانی خدمتی که قلم به بشریت کرده از بیان و توصیف خارج است.

شاعران، نویسندگان، هنرمندان در طول تاریخ همواره تجربیات، معلومات ،اندیشه ها و افکار تازه را با هنر بی مانند خود به زیباترین شکل ثبت و ضبط کرده اند تا ماندگار شود تا همانند یاری مهربان با آن انس و دوستی بگیرند.

بی شک اهل قلم در تحولات فرهنگی جامعه خود جایگاه برجسته ای دارند و هماره در همه عصرها مورد ارج و احترام بوده اند. بی دلیل نیست غنای هر فرهنگ و تمدن را با آثار قلمی آن سنجیده اند.

امام علی علیه السلام می فرماید :«عقل نویسنده در قلم اوست». قلم و آنچه می نویسد معجزه ای است که قرن ها تازگی و ماندگاری خود را در زندگی بشر حفظ کرده و هر روز جنبه هایی تازه از آنها پدیدار می شود.

اما قلم ابزاری است که هم در جهت سازندگی هم در مسیر تخریب می تواند کارگر باشد. قلم می تواند بسازد هم می تواند تخریب کند. واقعیت ها را آشکار کند. آشکارها را پنهان کند. اینجاست که تعهد اهل قلم اهمیت پیدا می کند.

چهاردهم تیرماه امسال بیستمین سالی است که با پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی روز قلم در تقویم رسمی کشور وارد شده است.

 این نامگذاری که ابتکار مبارکی است باید اثرگذار و مفید باشد. باید در مسیر تقویت قلم و اهل قلم باشد. بر استیفای حقوق آنان یاری کننده باشد. مشکلات آنان را مرتفع و حتی الامکان به نیازهای اهالی قلم پاسخ داده شود. قلم و کتاب پیوندی ناگسستنی دارند. در این موضوع در واقع باید کتاب را پاس داشت نیز اهل قلم را. اگر قرار است قلم را پاس بداریم باید عرصه کتاب و کتابخوانی را نیز پاس بداریم.
نورمحمد دانشمند – مدیر پایگاه خبری

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر