c_300_250_16777215_10_images_97217.jpg

 

ترکمن سسی : مهران دالوندی - قطعاً احترام به بانوان یکی از نشانه‌های کشور های متمدن است .واژه هایی مانند بانو،خانم ،زن،زنی ،زنیکه و ...در جاهای مختلف کشور به بانوان اطلاق می گردد که مشخص است در شهرهای بزرگتر ،بیشتر از کلمات بهتر مانند بانو یا خانم استفاده می گردد.


این همان کاربرد یا مصداق کلمه حسن تعبیر یا *euphemism* است. شوربختانه در برخی از روستا ها هم از کلمه زنی یا زنیکه استفاده می گردد که تحقیر کننده است و بایستی به کلمه ای که زیبنده و برازنده جنس مکمل است مثلاً بانو یا lady  تغییر یابد.
کسانی که عقده حقارت  inferiority complex دارند،بانوان محترم ایران زمین را تحقیر می کنند.
در کشور های دیگر  حتی به ...،کارگر... می گویند.یا مشعل آزادی در دستان تائیس(مجسمه آزادی ) معشوقه اسکندر  بوده که این نیز نشان از حرمت حتی چنین زنانی را دارد.
بنابراین پسندیده است که  همه و همه به بانوان احترام گذاشته و قدر دان آن ها باشند چراکه بقول اصفهانی ها اگر یک پل را به آن ها نشان دهید ،سی و سه پل را به شما نشان خواهند داد و آن ها نیز به شما احترام خواهند گذاشت .
لطفا این قدر به بانوان محترم گیر ندهید.خوانندگان عزیز، پر کردن جاهای خالی با خودتان.
:باز هم که از کلمات انگلیسی استفاده کردی !!
:واقعا معذرت می خواهم، سعی می کنم که دیگر استفاده نکنم.
پدرام، پویا و پیروز باشید!
مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر