c_300_250_16777215_10_images_323678.png

 

ترکمن سسی - عبدالغفور آخوند رومی - یکی از مشکلات اصلی بشر، مبهم بودن، مجمل بودن و نفهمیدن حقیقت است.


هر شخصی وظیفه دارد اشکالات عرفان‌های کاذب را به دیگران منتقل کند؛ باید به ترویج مباحث نقد شبه معنویت‌های نوظهور و فِرق انحرافی، به عنوان یک فریضه واجب نگاه شود. جهاد تببین یک وظیفه عمومی است؛ اما نخبگان و مسئولان، در این خصوص وظیفه ویژه دارند.
باید یک مطلب را با تقریرها و قالب‌های مختلف و از زاویه‌های متفاوت ارائه کرد تا هر کس با توجه به پیش فرض‌های ذهنی، و... بتواند با آن مطلب ارتباط ذهنی و قلبی بگیرد.


 پی نوشت: اندیشمندان فرهنگ و اندیشه اسلامی می گویند تبیین به‌معنای روشنگری و بیان حقیقت و واقعیت است، بدون جهت‌گیری خاصی که بخواهیم مطلبی را توجیه کنیم یا امر نادرستی را درست جلوه دهیم. در حقیقت آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است.
رهبری روی جهاد برای تبیین بین روایت دروغ و حقیقت و روی مفاهیمی مانند تحول، کار فرهنگی و گفتمان‌سازی، نقد منصفانه و مطالبه‌گری تأکید دارند. اگر تبیین را در کنار این مفاهیم قرار دهیم، مشخص می‌شود که معنای عمیق آن چیست.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر