c_300_250_16777215_10_images_65042.jpg

ترکمن سسی - تاج محمد کاظمی:  استان هرمزگان در عید قربان امسال در غم از دست دادن  جمعی از پاک ترین انسان های روی زمین خون گریست.

دخترانی معصوم در بامداد روزی که همه خود را برای مراسم عید قربان آماده می کردند در بیابانی برهوت دور از خانه و کاشانه غریبانه قربانی جهالت و سهل انگاری هایی شدند که گویا قرار نیست به این زودی ها دست از سر مردم این دیار بردارد.
مهرنوش، مطهره، مینا، شیدا، شیوا، فاطمه و زهرا دختران پاک و مطهری بودند که دیگر در میان ما نیستند، نیستند تا ببینند چگونه مسئولان مستقیم و غیر مستقیم این حادثه، مسئولیت آن را به گردن یکدیگر می اندازند و تنها       
چیزی که درباره آن صحبت نمی شود این است که چرا از دهها نه، صدها هم نه بلکه از هزاران حادثه از این دست، این مسئولان عبرت نمی گیرند و مانع تکرار این فجایع نمی شوند؟
امروز پاسخ مادران و پدران داغدیده این پرپرشدگان معصوم بیگناه را چه کسی باید بدهد؟ آیا واقعا کسی مسئولیت این فاجعه را بعهده می گیرد؟ آیا دستور رسیدگی به مصدومان حادثه، صدورپیام های تسلیت، تشکیل فوری پرونده قضایی و نظایر آن دردی را از این خانواده های داغدار دوا می کند؟
چرا در این مملکت جان باختن یک ایرانی در هر 33دقیقه در سوانح رانندگی برای همه عادی شده است؟ بله برای من و شما که تاکنون شانس آوردیم قرعه بنام ما و اعضای خانوادمان و دوستان نزدیک مان نیافتاده است، این مرگ ها در جاده ها عادی است، برای مسئولان هم عادی است، برای همه عادیست، الا، آن بخت برگشته ای که عزیز یا عزیزان خود را در این سوانح از دست می دهند و یک عمر در مصیبت روحی و مادی آن گرفتار می شوند.
هیچ چیزی نفس های گرم و خنده های زیبای این فرشتگان معصوم هرمزگانی را برای مادران داغدار آنها برنخواهد گرداند، اعلام عزای عمومی، برگزاری مراسم مختلف، جبران برخی خسارات مادی و مجازات راننده و برخی مسئولان رده پایین نیز، آن عزیزان سفرکرده را به مام  خانواده برنمی گرداند، تنها چیزی که خانواده های این دختران معصوم  و بازماندگان صدها هزار قربانی جاده های مرگ از مسئولان می خواهند این است که فکری برای مهار این هیولای خون آشام بکنند! آنها می گویند از ما که گذشت، فکری به آیندگان بکنید که هر 33دقیقه یک خانواده داغدار به جمع ما می پیوندد!  
ثابت شده که این هیولا نه با پند و اندرز، نه با تهدید و جریمه و نه با تعقیب و زندان مهار شدنی نیست، بلکه تنها چاره کار مهار هیولایی به نام " بی کفایتی چرخه مدیریتی حمل و نقل جاده ای" است که اگر اراده ای در این دیار برای حل این معضل وجود داشته باشد، مهار این هیولا  امکان پذیر نیست؟  
منبع : همزیستی نیوز

دیدگاه‌ها  

+1 #1 یونس 1396-06-11 22:44
فقدان این عزیزان را به خانواده های گرامی ایشان و به ملت شریف ایران تسلیت می گویم.امیدوارم با تلاش و زحمت مسولان امر دیگر شاهد چنین اتفاقات رقت بار نباشیم.نیاز به فرهنگ سازی در این زمینه به شدت احساس می شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر