c_300_250_16777215_10_images_76700.jpeg

 

گرگان : ترکمن سسی - معاون اول رئیس جمهور ، صبح امروز شنبه 9 اسفندماه 99 با استقبال رسمی استاندار گلستان در فرودگاه بین المللی شهدای گرگان، وارد استان گلستان شد.

 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ اسحاق جهانگیری صبح امروز شنبه 9 اسفند در بدو ورود به استان در گفتگویی خبری با اشاره به مهترین اهداف سفر خود، اظهار کرد: رفع موانع اجرای طرح های توسعه ای گلستان از مهمترین اهداف سفر به این استان است.


وی افزود: استان گلستان از هر نظر، ظرفیت های زیادی برای توسعه و پیشرفت دارد که در این سفر تلاش خواهیم کرد موانع اجرایی مهمترین پروژه های استان را بررسی و مرتفع نماییم.


معاون رییس جمهور گفت: نیروی انسانی تحصیل کرده و کارآمد، اقلیم بسیار مناسب، امکانات گردشگری و مناظر طبیعی بسیار زیبا، کشاورزی و زمین های حاصلخیز، ظرفیت های بندری و ریلی و مرز از جمله ظرفیت های مهم توسعه ای این استان هستند.


جهانگیری افزود: در این دولت مقرر شد تا 280 هزار هکتار از اراضی استان زهکشی شود که خوشبختانه تاکنون 80 هزار هکتار انجام شده و 90 هزار هکتار نیز در دست اجرا می باشد که این طرح می تواند به عنوان یکی از بزرگترین طرح های کشاورزی کشور مطرح شود.


وی خاطرنشان کرد: استان گلستان استعداد تجاری و مرزی مهمی دارد که تصمیم برای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون در همین راستا بوده است که امیدواریم هرچه سریعتر در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گیری و در مجلس تصویب شود.


معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون می تواند یک قطب توسعه ای برای کشور باشد، تصریح کرد: ایجاد خط ریلی مشترک بین ایران از طریق گلستان با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان یکی از اقدامات در راستای توسعه این منطقه و استفاده از ظرفیت های آن بوده است که در تلاشیم برخی مشکلات جزئی موجود با کشور ترکمنستان نیز مرتفع و از قبلیت های خوب این منطقه مسیر شود.


وی خلیج گرگان را یکی دیگر از موضوعات مهم این استان عنوان کرد و گفت: در جلسه ملی تالابها، به پیشنهاد محیط زیست یک برنامه 7 ساله تنظیم شد که در این سفر با حضور رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور، درباره رفع موانع اجرایی آین برنامه گفتگو و تصمیم گیری خواهد شد تا هرچه سریعتر این موانع را برطرف کنیم.


لازم به ذکر است، در سفر یک روزه جهانگیری به استان که وزیران تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی نیز وی را همراهی می‌کنند، تعدادی از پروژه های روستایی  به صورت متمرکز در روستای عطاآباد به عنوان یکی از روستاهای کارآفرین و اشتغال زا به بهره برداری خواهد رسید.


حضور در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و دیدار با نمایندگان احزاب، نخبگان و اقوام، از دیگر برنامه های سفر معاون اول رئیس‌جمهور به گلستان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر