c_300_250_16777215_10_images_76730.jpg


گلستان : ترکمن سسی - معاون آبزي پروري اداره كل شيلات گلستان: در سال 98 بیش از 19 هزار تن انواع آبزیان در استان تولید شده و توليد آبزيان در استان از رشد قابل قبولي برخوردار است.



معاون آبزي پروري  اداره كل شيلات گلستان با حضور در نشست شوراي هماهنگي مديران شيلات استان هاي كشور كه به صورت وبينار برگزار شد، ضمن ارائه گزارش از آمار آبزي پروري در استان تصريح كرد: عليرغم بروز مشكلاتي از جمله بروز سيل و بيماري لكه سفيد در سال گذشته، همچنان توليد آبزي پروري در استان ادامه داشته و نسبت به سال گذشته از رشد قابل قبولي برخوردار بوده است.


به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان ، مهندس محمود سقلي گفت: خوشبختانه امسال توانستيم با تلاش همه همكاران و راهنمايي هاي مديران سازمان شيلات و دامپزشكي و همكاري و همت پرورش دهندگان ميگو استان، مجتمع پرورش ميگو گميشان را در چرخه توليد حفظ نماييم و  بحران بيماري لكه سفيد را پشت سر بگذاريم.


وي با اشاره به آمار توليد انواع آبزيان در سال گذشته در استان اذعان داشت: در سال 98 حدود 19807 تن انواع آبزيان در استان توليد شده است كه در اين خصوص مي توان به توليد 405 تن ميگو، 100 تن ماهي در قفس، 18300 تن ماهي گرمابي،952   تن ماهي سردابي و 50 تن ماهي خاوياري در مزارع منفرد، و ميزان 3ميليون و 250 هزار قطعه انواع ماهيان زينتي را نام برد.


مهندس سقلي افزود: انتظار مي رود آبزي پروري استان در سال جاري نيز با افزايش قابل قبول 5 تا 10 درصدي همراه باشد.


معاون آبزي پروري اداره كل شيلات گلستان در پايان با بيان مسائل و مشكلات حوزه آبزي پروي استان پرداخت و خاطر نشان كرد: پيگيري صدور مجوزات استفاده دومنظوره از آب چاههاي كشاورزي و طرح هاي پرورش ماهي در قفس و پن، مشخص نمودن وضعيت كارشناسان فني در مزارع پرورش ماهي و ميگو و نحوه بيمه نمودن بچه ميگو و ماهي از مبدا (مراكز تكثير) تا مقصد (مزارع)، از جمله مسائلي است كه در خصوص آبزي پروري استان بايد مورد توجه قرار گيرد.


لازم به ذكر است معاون آبزي پروري اداره كل شيلات گلستان در اين نشست گزارشي از آبزي پروري استان و توليدات انجام گرفته در اين حيطه ارائه نمود.


گفتني است نشست شوراي هماهنگي مديران شيلات استان هاي ساحلي و غير ساحلي كشور با حضور دكتر عبدالحي معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات ايران با هدف ارائه گزارش و بررسي مسائل و مشكلات حوزه آبزي پروري كشور برگزار شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر