c_300_250_16777215_10_images_76951.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - فرهاد توماج وکیل پایه یک دادگستری گفت: در همین استان گلستان کی دیدید که یک مسئله ای اینچنینی پیش بیاید و خدشه ای ایجاد شود ، دستگاه قضا به دلیل مسئل قومی و نژادی از آن چشم پوشی کند و یا رسیدگی نکند.

 

به گزارش گلستان ما ؛ فرهاد توماج وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلا استان گلستان عصر امروز چهارشنبه 4 فروردین ماه در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری در خصوص ماجرای تعرض به دو دختر بچه در گنبد کاووس اظهار داشت : راجع به این مسئله من سه نکته را باید عنوان بکنم ، نکته اول اینکه وقتی این مسئله اتفاق افتاد برخورد اولیه مردم منطقه احساسی و بدون آگاهی از اصل ماجرا بود ، هر چند رفتار احساسی از طرف خانواده دو تا بچه کمی توجیه دارد اما اینکه تمام سطح منطقه را طرف چند ساعت در بر بگیرد و با آن ادبیات و رفتارها که این ماجرا را قومیتی کردند ، توجیه ندارد.


توماج افزود : اینگونه رفتار که ما هنوز نمی دانیم چه اتفاقی افتاده ، خیلی خطرناک است و به نظر من نگاهی ساده لوحانه به موضوع است و خطر دارد ، خطرش اینست که معاندین با قومیتی کردن این مسئله از آن سوء استفاده می کنند .


وی تصریح کرد : اگر بگوییم در صد سال اخیر چنین مسئله ای فقط یک بار رخ داده جوابش منفی است ، حداقل دستگاه قضا می داند که در خیلی از نقاط کشور از جمله استان ما چنین معضلاتی رخ می دهد حالا اینکه ما بگوییم یک نفری از یک قوم به دو نفر از یک قوم دیگر تعرض کرده ، این سوء نیت است و یک مقداری کمک به معاندین و آنهایی است که می خواهند به وحدت موجود در استان خدشه وارد سازند .


این وکیل دادگستری اضافه کرد : نکته بعدی که خیلی از این دوستان متوجه آن نیستند آینده این دو تا بچه است ، آنها نمی دانند که با این کار دارند آینده این دو تا بچه را تحت الشعاع قرار می دهند ، حالا اگر بحث در همان روستا باقی می ماند می شد مدیریت کرد اما وقتی موضوع گستردگی یافت این دو تا بچه تا سالها بعد در ذهن و خاطره خود و سایر آشنایان باقی خواهند ماند .


توماج یادآور شد : خوشبختانه پزشکی قانونی هم مرجعی قطعی است یعنی فارغ از نگاه حکومتی و حاکمیتی بررسی می کند و اعلام کرده که تجاوزی صورت نگرفته است .
وی با اشاره به اینکه جدا باید در این موارد به قوه قضاییه اعتماد کرد ، افزود : دیدید در همان ساعت اولیه فرد مورد نظر به جرم آدم ربایی بازداشت شد ، آدم ربایی زیر 15 سال و فرد صغیر به عنف باشد از عوامل مشدده است و حداکثر مجازات دارد و اگر با حیله باشد، غیر از زنا و با عنف و حیله اقدام دیگری کرده باشد یک مجازات علا حده دیگری قانون در نظر می گیرد .


عضو کانون وکلا استان گلستان خاطرنشان کرد : دستگاه قضا در اینگونه موارد به شدت برخورد می کند .


توماج بیان داشت : ای کاش این مسئله را بزرگان منطقه و آنهایی که دارای فکر و تدبیر هستند، از ابتدا مدیریت می کردند و فضا را آرام می ساختند ، تا نتایج کارشناسان پزشکی قانونی بیاید و بعد هم کار را به دستگاه قضا می سپردند .


وی در پایان گفت : من یک سوال دارم از همه عزیزان یا حداقل حقوقدانان جواب بدهند ، در همین استان گلستان کی دیدید که یک مسئله ای اینچنینی پیش بیاید و خدشه ای ایجاد شود ، دستگاه قضا به دلیل مسئل قومی و نژادی از آن چشم پوشی کند و یا رسیدگی نکند ، اگر دوستان این رو موشکافی می کردند حداقل به سلامت دستگاه قضا پی می بردند.


توماج گفت : دستگاه قضا به این قضیه به خوبی ورود و مدیریت کرده و دوستانی که مقداری ساده انگارانه دچار هیجانات عاطفی شدند تقاضا می کنم ، فضا را تعدیل بکنند و از رفتارهای هیجانی اولیه در آمده و منطقی تر فکر کنند .

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر