c_300_250_16777215_10_images_76982.jpg

 

ترکمن سسی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی پیامی را صادر کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در متن پیام عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به مناسبت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی  آمده است:
تقارن میراث باستانی نوروز که کهن شخصیت‌های آیینی چون حاجی‌فیروز و میر نوروزی را همانند نگینی درخشان در خود دارد با رویداد روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی؛ نشان از قدمت و عظمت فرهنگ ایران‌زمین و پیوند ناگسستنی‌اش باهنر است.
روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در موسم بهار؛ فرصتی ارزشمند را برای ارج نهادن به فعالان ساعی و خلاق و چهرهای نمایشی اقصی نقاط جهان و کشور عزیزمان ایران پدید آورده است؛ زیرا بر این باورم که هنر نمایش بسان درختی با شاخ و برگ‌هایی سرسبز و ریشه‌¬ای کهن بوده که ثمره¬‌اش جوشش هنری و شورآفرینی‌ و چراغ و آینه‌ای برای ارتقاء دانش و آگاهی در جامعه است و باید به نحوی شایسته از فعالان فرزانه و توسعه بخشش تجلیل به عمل آورد.
این‌جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی تمامی هنرمندان این عرصه که در سال گذشته و سنوات پیشین، لباس سپید بر تن کردند و به مهمانی خداوند رفتند و قدردانی ویژه از کلیه هنرمندانی که در شرایط سخت کرونایی برای نمایش این دیار افتخار کسب کردند؛ نیک‌ترین فرداها را از پروردگار دانا و توانا و بهروزی برای این هنر شریف و اصیل و فعالانش و مردم پاک‌سرشت میهنم آرزومندم و امیدوارم چراغ خانه‌ی نمایش در استان گلستان به همت و همراهی اهالی‌اش از هر سن و سیاق، در سال جاری هرروز پرفروغ‌تر شود.
یادآوری می‌شود هفتم فروردین‌ مطابق با 27 مارس روز جهانی تئاتر است که در کشورمان از سال 96 به‌عنوان روز ملی هنرهای نمایشی در تقویم رسمی به ثبت رسید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر