c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-03-27_21-51-05.jpg


گمیشان : ترکمن سسی - جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستاهای بخش گلدشت گمیشان امروز شنبه 7 فروردین با حضور استاندار گلستان در روستای قرنجیک خواجه خان برگزار شد.



 استاندار گلستان در این مراسم اظهار داشت: دهیاران علاوه بر مسائل عمرانی و اقتصادی و مسائل مرتبط با تولید و اشتغال، باید به مباحث فرهنگی و اجتماعی نیز توجه کنند.

هادی حق شناس افزود: دهیاران و شوراهای روستایی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی باید در راستای حفظ و احیا سنت های ریشه دار روستاها بکوشند و در جهت معرفی مولفه های فرهنگی مانند آداب و رسوم سنتی، بازی های بومی محلی، صنایع دستی، موسیقی محلی و گویش، به نسل جوان کوشا باشند.

استاندار گلستان با اشاره به نیاز روستاییان به نشاط اجتماعی گفت:  خوشحالیم جشنواره‌ هایی که به همت اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری ذیل برنامه ستاد خدمات سفر برگزار می گردد، مورد استقبال اهالی روستاها قرار گرفته است.

حق شناس تصریح کرد: استان گلستان یک استان ریشه‌دار، با هویت و با اصالتی است و یکی از مولفه‌های خاص استان، تنوع آداب و رسوم و سنت هاست و این تنوع آداب و رسوم می تواند در راستای جذب گردشگر بعد از ریشه کنی کرونا، در کنار گردشگری طبیعی و تاریخی کمک کند.

وی افزود: امیدواریم که با اهتمامی که اداره کل امور روستایی و شورا به خرج داده، این روند همچنان ادامه داشته باشد.

در این مراسم حق شناس استاندار‌ گلستان، دستمرد فرماندار گمیشان، علی نصیبی مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری، تجری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمدپور مدیرکل بازرسی استانداری، حضور داشتند.

براساس اعلام اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ، جشنواره مذکور با تلاش دهیاری، شورا و فعالان فرهنگی اجتماعی و اهالی روستای قرنجیک خواجه خان و سایر روستاهای بخش و پیگیری پقه بخشدار گلدشت برگزار گردیده است.



نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر