c_300_250_16777215_10_images_CYMERA_20151112_101944.jpg

ترکمن سسی-فرماندار مراوه‎تپه از کمبود امکانات در این شهرستان ابراز گله‎مندی کرد و گفت: شهرستان مراوه‎تپه به دلیل دورافتاده بودن از مرکز استان گلستان از فقدان امکانات رنج می‎برد این شهرستان حتی یک واحد درمانی ندارد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از فارس، اسماعیل تاجی‌قره‎جه عصر روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان گالیکش اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی و نهادهای دولتی باید بر اساس اولویت‎بندی نسبت به ایجاد مراکز و واحدهای درمانی اقدام کنند مراوه‎تپه هشت سال است که شهرستان شده اما همچنان از کمبودها رنج می‎برد.

وی تصریح کرد: بعد مسافت از مرکز استان گلستان سبب شده تا مدیران مراوه‎تپه را نبینند، این شهرستان اداره تامین اجتماعی ندارد ولی 3 هزار و 500 بیمه‎گذار دارد.

ایجاد بانک عامل و ساختمان فنی و حرفه‎ای از نیازهای مراوه‎تپه است

فرماندار مراوه‎تپه افزود: مراوه‎تپه با برخورداری از تعاونی مرزنشینان هیچ‌گاه در فعالیت اقتصادی متوقف نشد و جزو موفق‎ترین تعاونی‎های کشور است.

تاجی‎قره‎جه بر لزوم دایر شدن یک بانک عامل در این شهرستان تاکید کرد و گفت: فنی و حرفه‎ای مراوه‎تپه با توجه به فعالیت‎های خوبی که انجام داد جزو ادارات نمونه شناخته شد اما فنی و حرفه‎ای مراوه‎تپه به دلیل عدم تخصیص بودجه ساختمان اداری ندارد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مراوه‎تپه در بخش صنایع‌دستی پایلوت است، گفت: شغل مردم عشایر و روستایی این شهرستان صنایع‌دستی است که لازم است مسئولان در این بخش ما را حمایت کنند.

90 درصد مراوه‎تپه روستانشین و روستاهای این شهرستان طرح کوچ خورده است

فرماندار مراوه‎تپه این شهرستان را یکی از آسیب‎پذیرترین شهرهای استان از لحاظ آسیب‎های اجتماعی دانست و اظهار کرد: به علت عدم وجود زیرساخت‎ها با آسیب‎های اجتماعی مواجه هستیم 90 درصد جمعیت مراوه‎تپه روستانشین و 50 درصد دچار سیل‎زدگی شدند و روستاهای این شهرستان طرح کوچ خورده است.

تاجی‎قره‎جه بر لزوم تقویت اورژانس اجتماعی از سوی بهزیستی تاکید کرد و گفت: در این زمینه از لحاظ مالی باید توجه شود و اورژانس‎های اجتماعی یکی از نیازهای جدی این شهرستان محسوب می‎شود.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد در شهرستان مراوه‎تپه بسیار زیاد است، اظهار کرد: این آسیب به دلیل عدم وجود زیرساخت‎ها و فقدان درمانگاه رو به افزایش است و معتادان به سمت خوددرمانی رجوع می‎کنند که نیاز است اولویت‎بندی از سوی متولیان امر در ایجاد درمانگاه لحاظ شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر