c_300_250_16777215_10_images_77254.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - دومین جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان در آستانه حلول ماه شوال و عید سعید فطر برگزار شد.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، در آستانه حلول ماه شوال و عید سعید فطر با حضور حجت الاسلام نور علی دیلم رئیس مرکز اسلامی استان گلستان، آخوند قربان محمد اونق عضو شواری برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و امام جمعه بندر ترکمن و برخی از ائمه جمعه اهل سنت و با حضور مجازی حجت ‌الاسلام والمسلمین قلمکار اصفهانی عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و همچنین با حضور مجازی جمعی از روحانیون، ائمه جمعه و جماعات، مدیران و مدرسین مدارس علوم دینی اهل سنت، دومین جلسه ستاد استهلال مناطق قومی استان به همت مرکز اسلامی استان گلستان، در سالن وفاق این مرکز برگزار شد.

در این نشست تعدادی چند از ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان در خصوص موضوع استهلال سوالاتی از حجت ‌الاسلام والمسلمین قلمکار اصفهانی عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری مطرح و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

استاد محمد باقر محمد شفیع عضو ستاد استهلال استان گلستان نیز در این نشست با تاکید براینکه، محاسبات نجومی نشان می دهد غروب روز سه شنبه امکان روئیت هلال در منطقه نیست، گفت: غروب روز چهارشنبه امکان رویت هلال ماه شوال و عید فطر با ابزار مجهز و دوربین های پیشرفته امکان پذیر خواهد بود و مرجع رسمی اعلام عید فطر دفتر مقام معظم رهبری است و تمام سعی و تلاش ها برای این است که از لحاظ علمی و نجومی اطلاعات رویت هلال به درستی ارسال و اثبات شود و ما هم سهمی در این امر خیر داشته باشیم.


وی با بیان اینکه، بصورت تخصصی گروه هایی هستند که رصد را انجام می دهند، اظهار کرد: گروه های مختلف و متخصص رصدی برای استهلال و رویت هلال با ما همکاری می کنند تا اطلاعات خود را به ما رسانده و به جمع بندی نهایی برسیم.


استاد محمد شفیع افزود: برای رویت هلال ماه شوال و عید فطر تیم رصد در منطقه شوره اینچه برون (تپه میدان تیر) در شمال آق قلا مستقر خواهد شد تا به علت فضای باز و افق خاصی که منطقه دارد بتوانیم به نتایج خوبی دست یابیم.

گفتنی است در پایان این نشست نیز، بیانیه ستاد استهلال مناطق قومی استان گلستان قرائت گردید و تاکید شد ملاک رویت هلال در ابتدای ماه مبارک رمضان و ماه شوال و عید سعید فطر نظر دفتر مقام معظم رهبری خواهد بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر