c_300_250_16777215_10_images_77570.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - دکتر عبدالحمید نشاط کاندیدای شورای شهر گنبدکاووس به سوالات کاربر ان فضای مجازی درباره مدیریت شهری در گنبدکاووس پاسخ می دهد.


 این کاندیدای شورای شهر گنبدکاووس می گوید:

طرح سوالات انتقادی که البته نشان از بلوغ فکری، شهروندی و جامعه مردم سالاری دارد و به قول فیلسوف بزرگ هابرماس غلبه عقلانیت ارتباطی بر عقلانیت ابزاری دارد (غلبه بازی برد برد بر بازی برد باخت ) بی شک می تواند به شفاف شدن فضا برای انتخاب آگاهانه کمک بکند.

سوالات کاربران فضای مجازی و پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط:


1-    چه انتقادهایی به شورای فعلی وشهردار دارید؟ شورای فعلی وشهردار چه نقاط قوتی داشت؟
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط : اعضای شورای اسلامی شهر بعنوان منتخبان مردم علیرغم ادعاهایی که میشود اختیارات محدودی داشته و همین اختیارات و وظایف ۳۴ گانه مطرح در ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی دارای ظرفیت و  پتانسیل های زیادی می باشد شهردار به دنبال تصویب لایحه ارائه شده و کسب امضا از اعضای شورا می باشد، از طرف دیگر باید به دستورالعمل ها و تکالیف و ماموریت شش گانه ابلاغی خود ،همچنین سیاست‌ها و راهبردهای بخشنامه بودجه سالیانه بپردازد.
مشکل شورای اسلامی شهر گنبد و شهردار نبود نقشه راه و چشم انداز توسعه راهبردی شهر بی انضباطی مالی و مدیریت ساختار است بیش از ۲۰ سال است که صرفاً به کالبد شهر، آسفالت خیابان ها و معابر پرداخته و از سازمان های اجتماعی و فرهنگی شهر غفلت شده است. بی توجهی زیادی به سازمانهای مردم نهاد به عنوان نماد جامعه مدنی و ظرفیت های بخش خصوصی گردیده که از تعامل آنهامدیریت شهری شکل می‌گیرد با توجه به هزینه های صورت گرفته در شهر بنده هیچ نقاط قوتی در عملکرد این دوستان نمیبینم چراکه هیچ کدام در سایت شهرداری یا شورا ،ارائه عملکردی نداشتند که قابل ارزیابی باشد و این طبق قانون گرشام، خود باعث بی اعتمادی و از دست دادن سرمایه اجتماعی مردم می شود.

2-    موافق حضور بازنشسته ها در شورا هستید؟
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط: به عنوان اعضای شورا که مردم انتخاب می نمایند یا افراد مشورتی با توجه به تخصص شان موافق می باشم.

3-    اگر قرار باشد به اعضای شورا واکسن ایرانی کرونا تزریق شود ودر کرسی شورا بودید تزریق میکنید؟
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط:  بنده به توانمندی سیستم بهداشتی و درمانی بخش تولید واکسن کشور اعتماد کامل دارم.

4-    اگردر کرسی شورا بودید متوجه بشوید از اعضای قبلی وفعلی شورا از نزدیکانش شخصی را سرکار آورده باشد عکس العمل شما نسبت به اون عضوشورا و فرد استخدام شده چیست؟
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط:  به شدت برخورد خواهم نمود همانطور که میدانید به استناد مواد ۹۲ تا ۹۴ قانون، اعضاء شورا و بستگان درجه یک آنها حق استخدام یا معامله با شهرداری را ندارند.
5-    پروژه فاضلاب گنبد چرا خوابید؟ یادمون نرود پروژه مال زمانی بوده که گنبد جزو مازندران بوده چرا هیچ یک از اعضای فعلی گزارش عملکرد نمیدهند؟
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط: اتفاقاً سوال بنده هم همین می باشد حداقل سه نفر از اعضای شورای اسلامی فعلی شهر که جزو کاندیداهای دوره ششم شورای اسلامی شهر گنبد هستند و در سخنرانی های خود اغلب به طرح مباحث کلیشه‌ای و اینکه می‌خواهند بهشت بسازند مبادرت می نمایند اگر طرح یا برنامه ایی برای اقدام داشتند در سایت شورای اسلامی شهر( در بخش ارائه عملکرد یا مصوبات یا...) سایت ارائه می‌نمودند که متاسفانه به جز چند عکس چیزی وجود ندارد. و باید در جلسات سخنرانی و تبلیغی آنان از آنها پرسید که اغلب هم به بهانه نبود منابع مالی برای ادامه پروژه را مطرح می‌کنند به نظر بنده پروژه فاضلاب شهری، با توجه به توسعه شهر، افزایش جمعیت و طبقات ساختمانی در معابر و خیابانهای گنبد نیاز به طرح در جلسات شورای اسلامی شهر و حتی فرمانداری و با حضور مسئولان استانی مرتبط و مجریان پروژه می باشد علیرغم این که نماینده مردم گنبد کاووس
در مجلس شورای اسلامی در جلسه از راه اندازی بخش هایی از این پروژه در دهه فجر سال ۱۴۰۰ با توجه به پیگیری های ایشان و کسب اعتبارات ت و بودجه لازم خبر داد ضمناً در آن جلسه عده‌ای بر سالم بودن لوله فاضلاب و ظرفیت تحمل آنها با توجه به زیاد شدن جمعیت، زیاد شدن طبقات ارتفاعی در کوچه ها و معابر شک نمودند.
نهایتاً علاوه بر موضوع فاضلاب شهری پروژه های سرمایه گذاری هایپر هاوش سابق و پروژه موج آبی در مسیر آزادشهر گنبد نیز نیاز به شفاف سازی و اطلاع رسانی دارد.

6-    اعضای علی البدل فعلی که الان کاندید شدند وبرنامه هایی ارائه کردند آیا نمی توانستند به شورای فعلی ارائه دهند؟
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط: جواب سوال وابسته به این است که از خود آن آقایان یا خانم ها پرسید البته بنده اعتقاد دارم که شورا محل تضارب آرا اندیشه ها و ایده های خلاق و ابتکاری می باشد و من در شخصیت و منش دوستان فعلی شورا و شهردار گنبد سراغ ندارم که به این مسائل بها داده باشند اعضای شورای شهر فقط با خودشان گفتمان و گفتگو داشته‌اند و ظاهراً نیازی به نقطه نظرات دیگران احساس نکرده و نمی‌کند.

7-    شما اگر کرسی شورا را به دست آورید میزان دریافتی تون رو شفاف اعلام می کنید؟
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط: بله بنده اعتقاد دارم اموال و دارایی شهرداری جزو بیت المال بوده و باید شفاف سازی صورت گیرد در آینده اگر نمی‌توانیم این اموال را زیاد نمایم حداقل کم نکنیم و ضرری با آن نرسانیم.

8-    درباره الحاق روستاهای اقماری خیلی میگویند.خب اصلا شورا اختیار الحاق رو داره حتی اگر مردم وشورای اون روستاها راضی نباشند؟
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط:  مکانیسم الحاق روستا به شهر توسط وزارت کشور و طی انجام مطالعات ،ارزیابی اثرات الحاق توسط پیمانکار و پس از طی مراحل قانونی به شهرداری ابلاغ می گردد. همانطور که میدانیم عناصر اصلی مدیریت شهری( شورای اسلامی شهر _شهرداری_ فرمانداری _شورای تامین شهرستان )می باشد و کسب نظر و تایید شورای اسلامی تنها یکی از مراحل فرآیند فوق می باشد.

9-    شورا میتونه قیمت زمین رو در شهر برای رونق ساخت وساز کاهش بدهد؟(وعده یک کاندید)
پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط:  باید بدانیم که در شهر گنبد مکانیسم عرضه و تقاضای بازار حاکم بوده و صرفاً با نظر اعضای شورا یا شهردار این تعادل به هم نخواهد خورد بی شک نفوذ افراد پیمانکار بساز و بفروش و ذینفعان و ذی نفوذ آن در شورا و شهرداری قابل کتمان نبوده و در صورت عدم مدیریت صحیح در دوره‌های ششم هم شاهد نفوذ و حضور آنها خواهیم بود که این نیاز به آگاه سازی همگان می باشد.

10-    وضعیت ترافیک گنبد باوجود پاساژهای متعدد افتضاحه.پارکینک طبقاتی هم نداریم .اونیکه ساخته شده اون وضع رو داره.حالا چه باید کرد برای حل مشکل؟

پاسخ دکتر عبدالحمید نشاط:  یکی از مشکلات و مباحث کلیدی شهرداری ها در تامین بودجه سالیانه پیشنهادی فروش تراکم یا اموال  و زمین های شهرداری می‌باشد در معابر و خیابانها در هنگام تصویب مصوبه ایجاد پاساژ یا مجتمع ها ،در محل شورا ها موضوع پارکینگ خودروها به بهانه‌هایی، مورد اغماض و دیده پوشی قرار می گیرد ،که نتایج آن ترافیک و ازدحام بالا در اوقاتی از شبانه روز در خیابان‌ها یا معابر می باشیم به استناد بند ۲ و ۴ ماده ۸۰ قانون شوراها و گرفتن نقطه و نظرات مسئولان راهداری نیروی انتظامی حل این مسئله دور از انتظار نمی باشد مثلاً یک طرفه نمودن خیابان های امام خمینی شمالی و جنوبی و سرابی و خیابان های موازی مرتبط با آنان ...
در نهایت برای تامین بودجه سالیانه شهرداری باید به دنبال منابع پایدار دیگری بود که نیازی به انجام کارهایی با سود کمتر و هزینه فوق‌العاده نباشد و اعضای شورای اسلامی موظف به حفظ اموال و زمین های شهرداری هستند( بند ۸ ماده ۸۰قانون شوراها)

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر