c_300_250_16777215_10_images_79007.jpg

 

ترکمن سسی – مدرس حوزه علمیه در شهرستان بندرترکمن گفت: اهل سنت براساس آموزه های قرآنی و مطابق روایات، ابراز محبت و ارادت به اولاد پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را برخود فرض می دانند.


داوود آخوند بلکفه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امام حسین (ع) در صحرای کربلا مظلومانه و با تشنگی به درجه اعلا شهادت نائل و خون ایشان به ناحق ریخته شد و اهل سنت هم به خاطر شهادت مظلومانه امام حسین (ع) مالامال از حزن و اندوه هستند.
استاد حوزه‌های علمیه غرب گلستان اضافه کرد: لذا اهل سنت در این ایام همان کاری که پیامبر مکرم اسلام به آن سفارش و توصیه کردند را به خاطر ارادت و محبت قلبی به خاندان رسول اکرم (ص) مخصوصاً به امام حسین (ع) انجام می‌دهند.
بلکفه ادامه داد: به دلیل تقرب و ثواب در ایام عاشورا و تاسوعا، اهل سنت، روزه نافله گرفته و ثواب آن را به روح ملکوتی امام حسین (ع) و شهیدان کربلا هدیه می‌کنند.
وی تأکید کرد: در روزهای محرم خانه‌ای از اهل سنت یافت نمی‌شود مگر اینکه در آن در حد توان اوراد و دعاهای می‌خوانند، صدقه می‌دهند و به شکل‌های گوناگون به نیازمندان کمک می‌کنند.
آخوند بلکفه گفت: اگر شرایط مناسب باشد هم اهل سنت، انسان‌های با تقوا و اهل دعا را به خانه خود دعوت کرده و سفره می‌گسترانند تا یادی از امام حسین (ع) داشته و در حق ایشان دعا کنند.
استاد حوزه‌های علمیه غرب گلستان ادامه داد: اهل سنت از صداق دل و عمق جان نسبت به اهل بیت رسول (ص) ارادت دارند و اعتقاد آنها اعتقادی عمیق و قلبی است.
وی با بیان اینکه در ایام محرم اهل سنت اندوهگین و ماتم زده هستند، گفت: اهل سنت هتک حرمت و بی حرمتی به اهل بیت را خروج از دین تلقی می‌کنند چه برسد به اینکه خون اهل بیت ریخته شود و ما ظلم و ستمی که نسبت به امام حسین (ع) گذشته را محکوم می‌کنیم.
عشق و ارادت به حسین (ع) و ماتم کربلا مرز و مذهب نمی‌شناسد و در طول تاریخ اهل سنت هم دوشادوش شیعیان بار این غم جان‌گداز را به دوش کشیده و یاد ایشان را گرامی داشته‌اند.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر