c_300_250_16777215_10_images_79027.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - مدیر رادیو ترکمنی گرگان گفت: مختومقلی فراغی شاعر و عارف ترکمن در اشعارش به محبت و مودت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) تاکید دارد.


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، اراز محمد خرمالی در آئین افتتاحیه دبیرخانه بین المللی “قزل امام” در سالن وفاق مرکز اسلامی گلستان در گرگان گفت: نزدیک به ۴۰۰ بیت شعر مختومقلی فراغی شاعر و عارف ترکمن در خصوص محبت و مودت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.
وی با اشاره به شعر مختومقلی در خصوص عاشورا گفت: قطعه شعر مختومقلی با عنوان “گل های بهشتی” ترجمه و به صورت دکلمه آماده شده است که در ایام عاشورا و تاسوعا از رادیو ترکمنی پخش خواهد شد.
مدیر رادیو ترکمنی گرگان با بیان اینکه، مختومقلی همچنین ارادت خاصی به شیر خدا دارد، گفت: محبت و ارادت مختومقلی در وصف حضرت علی (ع) به عنوان شیر خدا در شعر “شیر خدا علی” اشاره شده است.
اراز محمد خرمالی با اشاره به اشعار مختومقلی در خصوص امام رضا (ع) نیز گفت: در خصوص محبت به اهل بیت و امام رضا (ع) نیز در شعر “باخشلا بیزی”، ما را ببخشای، گوشه ای از محبت به اهل بیت (ع) آمده است.
وی وجود نزدیک به ۴۰۰ بیت شعر از محبت و مودت نسبت به اهل بیت پیامبر (ص) را نشان از ارادت ویژه مختومقلی عنوان کرد و گفت: از این ظرفیت می توان در همایش ها و برنامه های مختلف استفاده کرد و بهره برد..
اراز محمد خرمالی با تاکید براینکه، رادیو ترکمنی گرگان مشتاقان و مخاطبان زیادی در استان، کشور و حتی خارج از کشور دارد، افزود: ما حتی در افغانستان و ترکمنستان هم مخاطبان زیادی داریم که برنامه های ما را دنبال و اظهار نظر می کنند.
وی همچنین در خصوص محبت و احترام ترکمن های گلستانی نسبت به امام رضا (ع) نیز گفت: زوج های جوان ترکمن ماه عسل خود را به جهت کسب دعای خیر و توسل به مشهد مقدس و به زیارت امام رضا (ع) می روند.
 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر