c_300_250_16777215_10_images_79033.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - فرماندار ویژه گنبدکاووس درشرق استان گلستان با ابراز نگرانی از استمرار روند صعودی شمار مبتلایان به کرونا، گفت که هم اکنون ۴۸۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی این شهرستان بستری هستند که تعداد آنان نسبت به اوایل هفته حدود ۴۰ نفر بیشتر شده است.


عبدالقدیر کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که افزون بر نیمی از بیماران کرونایی بستری در هفت بیمارستان دولتی و خصوصی گنبدکاووس ساکن این شهرستان و بقیه از شهرهای همجوار هستند.
به گفته وی، هم اکنون آمار پذیرش و ترخیص روزانه بیمارستان‌های گنبدکاووس برابر است و بیشترین تخت‌های مراکز درمانی این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص دارد.
کریمی بابیان اینکه گنبدکاووس دربحث شیوع موج پنجم کرونا وضعیت بحرانی دارد، اضافه کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط گروه‌های مختلف مردم به‌عنوان یکی از مولفه‌های اصلی کاهش ابتلا به این بیماری در شهرستان به سطح مطلوب نرسیده و کمتر از ۴۰ درصد است.
فرماندار ویژه گنبدکاووس با تاکید برلزوم استفاده همگان از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و نیز تسریع در انجام واکسیناسیون به‌منظور کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا، گفت: هم اکنون ۵۳ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این شهرستان نگهداری می‌شوند و ۴۱ بیمار بدحال دیگر نیز در انتظار خالی شدن تخت برای پذیرش در این بخش هستند.
وی ادامه داد: با وجود تلاش شبانه روزی کادر درمان، بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث شد طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان‌های گنبدکاوس براثر شدت بیماری جان خود را از دست دهند که ۱۰ نفر از آنان از مردم این شهرستان بودند.
کریمی از همکاری اصناف گنبدکاووس در اجرای محدودیت‌های مورد نظر ستاد ملی کرونا برای شهرهای با وضعیت قرمز قدردانی کرد و اظهارداشت: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا در این شهرستان نیز همانند سایر نقاط کشور از صبح روز دوشنبه هفته جاری فعالیت تمام گروه‌های شغلی به غیر از گروه یک تعطیل شد و تیم‌های بازرسی در سطح بازار نظارت جدی برای استفاده از ماسک توسط فروشندگان و خریداران دارند.
وی با تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی (ع)، از هیات‌های مذهبی گنبدکاووس خواست همچنان رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا را به طور جدی مورد توجه قرار دهند و مراسم عزاداری را در فضای باز و حداکثر زمان ۲ ساعته برگزار کنند.
فرماندار ویژه گنبدکاووس جامعه هدف بالای ۱۸ سال مورد نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تزریق واکسن کرونا در شهرستان را ۲۳۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون حدود ۵۸ هزار دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال و دیگر گروه‌های واجد شرایط تزریق شده است.
وضعیت شیوع کرونا در گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت از ۱۲ تیرماه امسال قرمز شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر