c_300_250_16777215_10_images_79062.jpg

 

آق قلا : ترکمن سسی - مدیر حوزه علمیه ام الابرار آق قلا، اندیشه های حضرت امام حسین (رض) را پاسداری از شیوه و روش نبی مکرم اسلام(ص) دانست.

 


حافظ بهمن خلیقی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، واقعه عاشورا را پیامد یک درس عبرت انگیز برای همه جوامع بشری خواند و گفت: نبرد امام حسین با یزید، شمر و عبیدالله ابن زیاد برای این بود که آنها از حدود اسلامی تجاوز کرده و هر یک بفکر جاه‌طلبی در بخشی از سرزمین اسلامی بودند‌. در این میان شخصی از زیر دستان ابن زیاد به نام عمربن سعد که فریفته حکومت در شهر ری بود به مقابله با قافله امام حسین شتافت و برای مدتی زمامداری بر مردم یک شهر، دنیا و آخرتش را به فنا داد.

وی زیاده خواهی و فریفته شدن به جایگاه خلافت را از جمله خصلت‌های یزید در ابتدای خلافت بر کوفه و شام برشمرد و اظهار داشت: یزید تجربه حکومت داری نداشت و از سوی دیگر بنا به روایات مردی جاه طلب و شیفته قدرت بود. لذا نمی خواست به شیوه  و روش نبی مکرم صلی الله علیه واله وسلم بر مردم حکومت کند.
هر چند که امروز مورخین و کنکاشکران با استناد به روایات اسرای واقعه کربلا، یزید را مورد سرزنش و ملامت خود قرار می دهند، اما در پیش از روز عاشورا تعداد زیادی از اهل مکه و مدینه با ارسال نامه به کوفه یزید را از تعرض به قافله انام حسین رضی الله برحذر داشته بودند.  

حافظ خلیقی در ادامه بیان داشت: یزید پس از رقم زدن سرنوشتی که احساسات یک امت را جریحه دار ساخت به هیچ وسیله ای نتوانست احساس بار گناه را روی دوش خود کم کند و همچنین نتوانست دلیل و سند محکمی برای جنگ با امام حسین ارائه دهد.
در تاریخ زندگی رسول گرامی اسلام بودند اصحابی که دچار غفلت و اشتباه شدند که درصدد جبران برآمده و مورد عفو و بخشش قرار گرفتند، لیکن یزید، شمر و ابن زیاد چنین فرصتی را به خود ندادند و در تاریخ نیز اشاره ای به این مسئله نشده است.

مدیر حوزه حوزه علمیه ام الابرار خواهران شهرستان آق قلا تصریح کرد: افراط و تفریط علی الخصوص در بحث دنیا طلبی و حکومت داری آفت بزرگ در میان بلاد اسلامی است‌.  یزید مشکلی با شخص امام حسین نداشت، اما اندیشه های امام و دغدغه ایشان برای پاسداری از ارزش های دینی که نبی مکرم و صحابه پس از ایشان برای حفظ آن تلاش های و زحمت های فراوانی را متحمل شده بودند را مشکل دوره خلافت خود می دانست.

حافظ خلیقی تاکید ورزید: محرم و عاشورا را می توان از زوایای مختلف آن مورد تکریم و احترام قرار داد. یکی از اعمالی که اهل سنت در روزهای نهم و دهم انجام آن را مهم می دانند، روزه گرفتن است که پاداش و ثواب زیادی را شامل حال بنده مسلمان می کند. همچنین به جوانان توصیه می شود اگر قرآن خوان هستند، ختم قرآن کرده و از فضایل و برکات آن بهره مند گردند و اگر هنوز دوره کلاس حفظ یادگیری و یادگیری قرآن را طی نکرده اند، می توانند ختم صغیره کرده و ثواب آن را تقدیم شهدا و درگذشتگان نمایند.
پاسداشت و تکریم شهدای کربلا شامل یک دوره سنی خاص نمی شود هم چنان که در تاریخ می خوانیم در میان آن شهیدان قیام از کودکان خردسال تا جوانان و افراد بزرگسال حضور داشته اند.

c_300_250_16777215_10_images_79061.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر