c_300_250_16777215_10_images_79099.jpg

 


ترکمن سسی: کارشناس دینی اهل سنت ترکمن، ایجاد جریان های فتنه و خدشه میان وحدت امت را هدف و خواست اصلی دشمنان دانست.



به گزارش ترکمن سسی، یوسف آخوند سخندان با اظهار نگرانی از دامنه دار بودن توهین به مذاهب اسلامی در کشور از سوی جریان های وابسته به بیگانه، هدف از این کارها را ایجاد خدشه در وحدت امت اسلامی خواند و گفت: متاسفانه می‌بینیم که این جریان از چند سال پیش بارها و به دفعات تکرار شده و به نظر می رسد قوه قضاییه باید شدت عمل بیشتری را در برخورد قانونی با توهین به مقدسات از خود نشان دهد.   

وی با اذعان به این مطلب که توهین به مذاهب در داخل کشور به مثابه ریختن آب به آسیاب دشمن است و بیش از همه بیگانگان را خوشحال می کند، افزود: مقام معظم رهبری بارها درباره حرام بودن توهین به مقدسات مذاهب اسلامی تذکرات لازم را به مردم داده است، لذا نادیده گرفتن فرمایشات ایشان بخودی خود یک جرم محسوب می شود و با کسانی که به هر نحو و با برپایی هیات های عزاداری به اهل بیت پیامبر (ص) و همسر و اهل بیت ایشان توهین می کنند باید علاوه بر برخورد قاطع قانونی ، برای همیشه از فعالیت آنها در هیات ها ممانعت بعمل آید.

آخوند سخندان بیانیه مرکز اسلامی گلستان در محکومیت توهین اخیر به مقدسات اهل سنت در تهران با استناد به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) را گامی مثبت در وحدت امت دانست و تاکید کرد: جامعه اسلامی ما به این رویکرد نیاز مبرم دارد و همانطور که پیش از این امامان جمعه، روحانیون و اندیشمتدان اهل سنت کشور توهین سنی آمریکایی را با روش های مختلف محکوم و در نطفه خفه کرده اند، می طلبد که علمای اهل تشییع، نهادها و ارگان های مربوطه نیز با اقدامات مشابه به شکلی که دیگر تکرار نشود از خود برخورد قاطع نشان دهند.

این کارشناس حوزه دین و مذهب اهل سنت ، توهین به اهل بیت و صحابه صدر اسلام را هجمه علیه وحدت امت اسلامی برشمرد و متذکر شد: توهین به مقدسات اهل سنت طی سال‌های اخیر هر چند که هر یک در گوشه‌ای و به طریقی انجام شده است، اما عبارات بکار گرفته شده در آنها مشابه و مانند هم می باشند. این موضوع از فعالیت یک جریان تند در کشور برای بر هم زدن وحدت میان مذاهب حکایت می کند. آنها قصد دارند تا احساسات اهل سنت را به بازی گرفته و مترصد آن هستند تا بدینوسیله دست به جریان سازی های منفی بزنند. امیدوارم صورت مسئله با یک برخورد ساده فراموش نشود.

آخوند سخندان محرم و صفر را ماه همه مسلمین از مذاهب مختلف توصیف کرد و یادآور شد: اهل سنت ثابت کرده است که اهل‌بیت را دوست دارد و به هر بهانه در جهت تکربم جایگاه ایشان و ایجاد روشنفکری در جامعه تلاش می کند. از نظر ما هیچ تفاوتی میان مقدسات اسلامی وجود ندارد و همه در نزد خدای متعال و نبی مکرم اسلام محبوب و مورد تایید می باشند.
هر چند که در تقویم سالیانه کشور هفته ای به نام هفته وحدت نام گذاری شده است، لیکن ما نباید وحدت را ویژه یک ایام خاص بدانیم، خصوصا آنکه دشمنان در اندیشه ایجاد فتنه و شکاف در میان کشورهای اسلامی هستند. از یاد نبریم که دشمن همه ما اسرائیل غاصب است و این غده سرطانی را تنها می توان با حفظ و تقویت وحدت ریشه کن نمود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر