c_300_250_16777215_10_images_81007.jpg



بندرترکمن : ترکمن سسی - مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان هلال احمر در شهرستان ترکمن پیش از ظهر پنج شنبه 11 شهریور 1400 با حضور دبیرکل جمعیت هلال احمر، استاندار گلستان، عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر و مسئولین استانی و شهرستانی مورد بهره برداری قرار گرفت.



به گزارش ترکمن سسی از جمعیت هلال احمر گلستان، با توجه به آمار ابتلا به بیماری های خاص در منطقه مرزنشین استان با بهره مندی و جذب توان توانمندان و خیرین داوطلب شهرستان و منطقه در سایه مأموریت های ذاتی جمعیت هلال احمر ساخت این مرکز در دستور کار قرار گرفت.

مساحت مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان هلال احمر در شهرستان ترکمن  ۱۲۸۰ متر مربع که تاکنون بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۴۳ میلیارد ریال از محل جذب اعتبارات هلال احمر استان و مابقی از محل خیرین داوطلب تامین شده است.

این مرکز دارای سالن شیمی درمانی، اتاق ایزوله، اتاق CPR، اتاق ریکاوری، اتاق جراحی سرپایی، اتاق ماموگرافی، اتاق معاینه پزشکان متخصص و عمومی، اتاق مشاوره تغذیه و روانشناس، آندوسکوپی و کولکنوسکپی است که فاز اول آن امروز و راه اندازی افتتاح شد.

قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر در آیین بهره برداری از مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان هلال احمر در شهرستان ترکمن گفت: مرکزی که امروز شاهد بهره برداری از آن هستیم با کمک خیرین استان گلستان راه اندازی شده است، در سالهای اخیر بیماری سرطان در استان شیوع قابل توجهی داشته و خیرین تلاش کردند این مرکز ساخته شود، در واقع یکی از اهدافی که هلال احمر دنبال می کند تسکین آلان بشری است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر به گسترش این مرکز کمک می کند، خیرین هم می خواهند کمک کنند و من از همین جا از خیرین استان و شهرستان دعوت می کنم در این امر خیر مشارکت کنند.

هادی حق شناس استاندار گلستان در آیین بهره برداری از مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان هلال احمر در شهرستان ترکمن خطاب به دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت:

استاندار گلستان ادامه داد: هلال احمر گلستان در ایام کرونا خوش درخشید در تمام موقعیتها از ورودی شهرها تا واکسیناسیون کمک کرده است. در حوادث همیشه پای کار است در آتش سوزی جنگلها ما از بالگردهای هلال احمر برای اطفای حریق استفاده می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: این فاز از مرکز پیشگیری کنترل و درمان سرطان هلال احمر که زمین آن جزو املاک هلال احمر است برای بیماران شیمی درمانی و سرپایی آماده شده است و به تدریج خدمات آن گسترش پیدا می کند.

حق شناس یادآور شد: من از همه خیرین که به کمک آمدند تا به اینجا رسید تشکر میکنم قطعا خیرن داوطلب دیگری هم هستند که برای ادامه خدمات و گسترش آن وارد عرصه ی خدمت می شوند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر