c_300_250_16777215_10_images_83008.jpg

 

گلیداغ : ترکمن سسی - اولین یادواره شهدای گلیداغ روز یکشنبه ۴ مهر ماه ۱۴۰۰ با حضور جمعی از مسئولین ، خانواده شهدا و اهالی بخش گلیدغ برگزار شد.

 


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، عباس آخوند علی زاده امام جمعه گلیداغ در این مراسم یادواره شهدا را نماد ارزش فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: باید در برگزاری این آئین ها به محتوا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان عنایت داشته باشیم.


وی افزود: هدف از برگزاری یادواره شهدا آشنایی با اندیشه ها و شیوه زندگی شهداست، اگر این فرهنگ نمادینه شود جامعه را سعادت و به کمال رهنمون می شود.


 لقمان قربانی بخشدار گلیداغ نیز طی سخنانی اظهار کرد: شهدا احساس مسئولیت داشتند و نسبت به اسلام و دین اسلام وظایف سنگینی احساس می کردند و با این طرز تفکر خالصانه در راه آرمان های انقلاب اسلامی و خدمت به مردم و رضای خدا جان خود را نثار کردند.


بخشدار گلیداغ افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری یادواره ها خود یکی از راه های زنده نگه داشتن این فرهنگ ناب و انسان ساز است.


بخشدار گلیداغ تصریح کرد: امنیت کشور را مرهون خون شهدا و تلاش و رشادت های ایثارگران دانست و افزود؛ اگر امروز ما در عرصه های مختلف با اقتدار و سربلند هستیم و حرفی برای گفتن در جامعه جهانی داریم همه اینها مدیون خون شهدا است.


قربانی خاطر نشان کرد: نوجوانان این مرز و بوم که از نسل جدید انقلاب هستند مثل شهید علی لندی از جان خود مایه گذاشتند و جان هم نوع خود را نجات دادند این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی که مکتب اسلام و قرآن را ترویج میدهد.


سروان عباسی جانشین سپاه شهرستان مراوه تپه نیز در سخنانی گفت: هشت سال دفاع مقدس و ایثارگری های رزمندگان اسلام برکات بسیاری برای ایران اسلامی داشته است و امنیتی کنونی را مدیون خون پاک این شهیدان هستیم.


جانشین سپاه شهرستان درباره حسنات سردار قاسم سلیمانی گفت: سردار به نکات ریز با ظرافت خاص نگاه می کرد و خیلی به موضوع حق انسانی توجه داشت و مانند حاج قاسم سلیمانی رفتار کردن ، بسیار سخت است. سردار سلیمانی، ساده زیستی، بی تکبری، بی ریا بودن، احترام به پدر و مادر، کنترل نفس، کمک به مستضعفان، معنویات، بی اهمیتی به مال دنیا احترام به مردم را به همه ما آموخت.


در پایان مراسم به رسم احترام و تشکر از خانواده های شهدای شهر و بخش و جانبازان سرافراز با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی گردید.
گفتنی است این مراسم به همت امام جمعه شهر گلیداغ، شورای اسلامی و حوزه مقاومت سیدالشهدا گلیداغ برگزار شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر