c_300_250_16777215_10_images_84090.jpg

 

ترکمن سس - امام جمعه سیمین شهر نقش رسانه ها و اصحاب رسانه در تقویت ارتباط مراکز دینی با مردم را مهم خواند.



حاج رجب محمد آخوند حنفی در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، با تبریک هفته وحدت، مشارکت در حوزه دین و مذهب را از موارد مورد علاقه همه آحاد جامعه دانست و گفت: همه ما مسئولیت داریم تا پیام وحدت و پیام دینی را به نحوی که می توانیم به گوش های شنوا برسانیم. نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم تنها به عنوان یک رهبر دینی تعیین نشده بود، بلکه ایشان بر اساس نیازها در خانه داری و امور اجتماعی هم فعال و کوشا بود. آن حضرت هم مانند سایر اقشارجامعه کار می کرد و به رفع احتیاجات و نیازهای شخصی و خانوادگی می پرداخت. بنابراین نباید فکر کنیم که تنها علما درباره دین مسئولیت دارند، بلکه این وظیفه مستلزم مشارکت عمومی می باشد.

حاج آخوند حنفی با اشاره به علاقمندی اقشار جوان به امر دین اظهار داشت: شایسته امت اسلامی نیست که عده ای از ممالک خود بلند شده و با نفوذ به داخل کشورهای اسلامی در صدد فریب جوانان مسلمان بر آیند. خوشبختانه در کشور اسلامی ما میل جوانان برای مشارکت در امر دین محسوس است. جوانان زیادی هر هفته در صفوف نماز جمعه شرکت کرده و این تلاش علما و دیگر فعالان مذهبی را می رساند.
 
مدیر حوزه علمیه نور بناور خاطر نشان کرد: امروز اداره مساجد جامع و حوزه های علمیه از حالت سنتی خارج شده و مشارکت مردمی در آنها قوت گرفته است. بنده با توجه به این که سال ها در میان مردم بوده و با عرصه های مختلف همکاری نزدیک دارم، شوق و اشتیاق عمومی را برای فهم بهتر احکام و مسائل دینی و مذهبی به خوبی درک می کنم. وظیفه ما است که علاقمندی به احکام دینی در میان اقشار را قوت بخشیده و شرایط لازم را برای فعالیت های دینی مردم فراهم آوریم.

این عالم اهل سنت نقش رسانه ها در برقراری ارتباط میان مردم و حوزه های علمیه را مهم خواند و یادآور شد: بنده به خاطر دارم طی دهه شصت که امکانات ارتباط جمعی محدود بودند، مردم از اندک زمان برنامه حداکثر استفاده را برده و سوالات مختلفی را مطرح می کردند. همانگونه که عرض کردم در آن زمان امکانات کم بودند و توقعات محدود بود؛ اما امروزه امکانات زیاد شده اند و نسل جوان هر چیزی را به سادگی نمی پذیرد، لذا خبرنگاران اهل سنت که با علما ارتباط نزدیکی دارند می توانند مسائل مختلف دینی را تجزیه و تحلیل کرده و به این بخش یاری برسانند.

امام جمعه سیمین شهر تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند نقش مهم و حساس رسانه ها که وظیفه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را برعهده دارند نادیده بگیرد و دیده شدن فعالیت های مساجد جامع و حوزه های علمیه در مناسبت های مختلف مرهون تلاش های اصحاب رسانه می باشد. یکی از وظایف مشترک علما و اهالی رسانه این است که به مردم اطلاعات کافی در مورد گروه های وابسته به بیگانگان بدهند. ممالک اسلامی طی دو دهه گذشته پراز گرگ هایی شده است که لباس میش برتن کرده و در صدد فریب جوانان برومند ما برنامه ریزی می کنند. علما با زبان گویای خودشان و خبرنگاران با تحلیل مطالب و تشریح اهداف منافقین می توانند نقشه های از پیش برنامه ریزی شده دشمن را خنثی نمایند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر