c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-02-15_20-37-15.jpg

 

ترکمن سسی - رحمان قلی توماج ، شاعر، نوازنده دوتار ، خطاط ، ویراستار ادبی و فعال فرهنگی و امور خیریه از روستای آقدگش شهرستان آق قلاست.

 


رحمان دایی از چهره های مردمی منطقه ترکمن صحراست. عموما در محافل فرهنگی با تحفه ای ادبی هنری حضور می یابد. اما حضورش در مراسم های فرهنگی و هنری حضوری فعال است و در تهیه ویژه نامه ها و ویراستاری آن یار اصلی. شعرهایش پراحساس و ظریف و سوژه های شعرش به زیبایی فرهنگ بومی و قومی را به خواننده معرفی می کند.

وی از حلقه دوستان قدیم پژوهشگر فقید آنه قربان قلیچ تقانی، هنرمند نامی فقید قلیچ انوری، رباعی سرای توانای فقید نازمحمد پقه، شاعر مردمی ستار سوقی و ... است و با بیشتر عاشقان فرهنگ و ادب بومی گفتمان و مباحث ادبی داشته است.

رحمان دایی در یکی از اشعار خود در فراق و رثای پزشک فقید دکتر عبدالجلیل غیادی قطعه پراحساسی سروده است که با صدای رسای هنرمند ترکمن اراز دوردی خوجه در شبکه های اجتماعی نیز به صورت گسترده منتشر شده است.
وی عاشق فرهنگ و ادب ترکمن و دلسوز مردم منطقه است و در بیشتر محافل ادبی و انجمن های فرهنگی و هنری فعالانه شرکت می کند و در امور خیریه نیز همواره تلاش کرده سهم خود را ایفا نماید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر