c_300_250_16777215_10_images_1171651_orig.jpg

 

ترکمن سسی - اصغر امیرنیا مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در محفل کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی در روستای اودک دوجی گفت: قرآن برای جنبه های مختلف زندگی بشری راهنمای کاملی است.



در آستانه ی سفر رییس جمهور به استان گلستان «اصغر امیرنیا» مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده تام الاختیار آن وزارت خانه و به منظور حضور در میز ارتباط مردمی سفر ریاست جمهور به استان سفر کرده و از عصر چهارشنبه 11 اسفند ماه مهمان نگارستان ایران استان گلستان است؛ در محفل کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی در روستای اودک دوجی شهرستان علی آباد کتول حضور یافت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، «اصغر امیرنیا» که در این محفل با همراهی «محمد رعیت» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی دیگر از مسئولان در این جمع حضور یافته بود؛ ضمن ابراز خرسندی از برپایی این محفل نورانی،گفت: سال 92 زمانی که نهال هفته قرآن و عترت را در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می کاشتیم؛ نگاهمان بر این بود که قرآن بهترین و کامل ترین دستورالعمل برای زندگی بشری است که اگر به آن رجوع کنیم هیچ کم و کاستی را زندگی خودمان احساس نخواهیم کرد.
وی افزود: به صورت سنتی قرآن در مساجد، تکایا و محافل خانگی رواج داشته و دارد اما آیا از ابزارهای هنری و یا ابزارهای نوین برای اینکه علاقه مندی، ارتباط و انس با قرآن بخواهیم ایجاد بکنیم وجود دارد؟! گام اول انس با قرآن، گام دوم تدبر در قرآن و گام سوم عمل به قرآن است و این پرسش ایجاد می شود که ما در کجای این پازل قرار داریم و باید به تمام این پرسش ها فکر کنیم.
امیرنیا با اشاره به اجرای گروه تواشیح که با محتوای قرآنی در برنامه هنرنمایی کردند و از ملل گوناگون در آن حضور داشتند و فراتر از هر گونه قوم و رنگ و اقلیم بودند؛ گفت: قرآن جامعیت دارد و فراتر از همه چیز است و وجوهی از قرآن همچنان ناشناخته است و کتابی است که اگر هزاران سال دیگر هم بگذرد همچنان طراوت و تازگی خود را دارد .
وی همچنین با گفت:  با توجه و تمسک به قرآن بسیاری از مشکلات ما بر طرف خواهد شد و قرآن برای جنبه های مختلف زندگی بشری راهنمای کاملی است.
امیرنیا ادامه داد: فعالان قرآنی می توانند برای آن دسته از جامعه که شناخت درستی از قرآن و برکات آن ندارند مشوق باشند و آن ها را ترغیب بکنند که از آموزه های قرآنی و دینی بهره مند شوند.
نماینده تام الاختیار آن وزارت خانه  در پایان، عنوان کرد: در دولت سیزدهم که دولتی مردمی است تمام تلاش این است که بتوانیم ولو گوشه ای و ذره ای از آموزه های قرآنی را بیش از گذشته تبلیغ و ترویج و در جامعه نهادینه کنیم.
گفتنی است در این محفل پرفیض عبدالخالق سعدی از استان گلستان و احمد غفاری از کشور افغانستان و مهدی تقی پور از مشهد مقدس آیاتی چند از کلام الهی را تلاوت کردند و گروه تواشیح مشهد مقدس به هنرنمایی پرداخت.
یادآوری می شود، در این روز محفلی نیز در مهدیه شهرستان آزادشهر برپا شد که در آن گروه تواشیح مکتب المهدی (عج) به اجرای برنامه پرداخت و علیرضا سلیمی از شهرستان قم و محمد علی فروغی از کشور افغانستان قرآن تلاوت کردند و مباحث تفسیری و سخنرانی این محفل بر عهده حجت الاسلام حکیمی بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر